Ga naar inhoud

Aanschaf moederbord


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil een nieuwe pc samenstellen. Tussen een P4 en een Athlon/XP heb ik gekozen voor de laatste. Deze levert net zulke goede prestaties en net zo betrouwbaar als een Intel. Maar nu wil ik het mobo daarvoor aanschaffen. Enerzijds moet deze uitstekende kwaliteit leveren, maar daartegenover moet ook een aantrekkelijke prijs staan. Ik twijfel tussen de MSI6330 en MSI6340. Welke adviseren de deskundigen? Groet W. [ Dit bericht is bewerkt door: Gplayer op 2002-04-23 18:54 ]
Link naar reactie
[quote:a9d98bae38] Op 23-04-2002 18:53 schreef Gplayer: Hoi, Ik wil een nieuwe pc samenstellen. Tussen een P4 en een Athlon/XP heb ik gekozen voor de laatste. Deze levert net zulke goede prestaties en net zo betrouwbaar als een Intel. Maar nu wil ik het mobo daarvoor aanschaffen. Enerzijds moet deze uitstekende kwaliteit leveren, maar daartegenover moet ook een aantrekkelijke prijs staan. Ik twijfel tussen de MSI6330 en MSI6340. Welke adviseren de deskundigen? Groet W. [ Dit bericht is bewerkt door: Gplayer op 2002-04-23 18:54 ] [/quote:a9d98bae38]
Link naar reactie
Voor een goede prijs/prestatieverhouding zou ik gaan voor een Epox 8KHA+ (KT266A) of 8K3A+ (KT333). Ze zijn niet duur, kwa stabiliteit/overklokbaarheid/snelheid etc zijn er op dit moment geen betere :smile: Abit is ook erg goed, alleen die zijn behoorlijk duur (is meer een OC board). Asus is ook erg duur, maar echt speciaal vind ik ze niet, ze zijn gewoon hun geld niet waard voor wat je krijgt. MSI is ook erg goedkoop, maar de MSI boards die ik heb/gehad heb laten een nogal goedkope indruk op mij achter, qua gebruikte componenten ed.
Link naar reactie
Je hebt gelijk. Dit is wel erg kort door de bocht. Ik wil een pc o.b.v. een AMD XP1800. Daarmee maak ik veel gebruik van internet, muziek produceren (MP3). In mindere mate MIDI, games en diverse software. Ik wil van mijn oude pc de 256mb SDRAM gebruiken. In deze pc zit nog een oude S3 video-kaart met weinig geheugen. Deze wil ik ook vervangen. Mede vanwege het geheugen denk ik aan een K7T t2 (MSI6330). Volgens mijn info heeft deze wel een oudere chipset? Of valt dat laatste wel mee. Het bord is wel populair. Moet ik nog aan andere bepaalde zaken denken, zoals goede koeling? M.vr.gr. William
Link naar reactie
Als het geheugen van je oude PC PC133 is, dan kan je dat zeker voor een AthlonXP gebruiken. Voor dingen als een beetje internetten en MP3's encoden voldoet dat prima. Alleen bij zwaardere games en zwaardere progs heeft DDR wel voorkeur. Wat je ook nog zou kunnen doen is een mobo nemen met een Sis 735 chipset, die hebben ondrsteuning voor DDR en voor SDR. Dan kan je dus op een later tijdstip altijd nog naar DDR upgraden. Wat je ook nog zou kunnen doen (Dit zou ik doen) Is een iets tragere CPU nemen (AthlonXP 1600+ bijvoorbeeld), en er voor het prijsverschil DDR geheugen bij nemen. Dan is je systeem waarschijnlijk een stuk sneller in games, terwijl het voor een beetje internetten en mp3z rippen niet uitmaakt of je een AXP 1600+ of AXP 1800+ hebt. Koeling is bij een AXP sowieso belangrijk, zorg dat je een goede koeler hebt (een goede coolermaster bijvoorbeeld). Als je dit spul in je oude kast bouwen gaat, zorg dan ook dat je een goede voeding hebt, dat kan je een hoop narigheid besparen.
Link naar reactie
[quote:8e22f86d36] Op 23-04-2002 19:59 schreef plextor: de via 133 chipset is een prut ding. als je toch je oude sdram wil gebruiken neem dan een mobo met een via133a chipset [/quote:8e22f86d36] Idd. Waarschijnlijk werkt het systeem ook niet eens met een KT133, omdat die geen 133 MHz FSB halen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...