Ga naar inhoud

Hoe haal ik de maximale snelheid uit mijn P3C-E board?


Aanbevolen berichten

Ik heb een moederboard van ASUS P3C-E met een intel 820i chipset met een PIII 500 Mhz processor. Ik ben duidelijk toe aan een sneller systeem (softwarematig is het al min of meer optimaal). Kan iemand mij vertellen wat wijsheid is. Mijn processor overclocken, een snellere processor kopen (en welke), of een heel nieuw mainboard en processor kopen?
Link naar reactie
Er is niet veel keuze voor een nieuwe processor, misschien een celeron of een p3, maar dat moet je bij asus uitvinden (veel geluk) Mij lijkt het beste om gelijk een moederbord, processor en geheugen te vervangen. En dan wat, is erg afhankelijk van je budget. Beste prijskwaliteit geeft een VIA kt333kt266a plank met een XP 1800+ en minimaal 256mb DDR geheugen. vb:[i:5ab79ae0a3] 256 MB DIMM PC2100 CL2 €91.63 Coolermaster DP5-7H53F-OC €18.00 (koeler) AMD Athlon XP 1800+ (1.533Ghz) €169.00 Soltek 75DRV-5 met Via KT333 chipset €159.00 Totaal te betalen (incl. BTW) €437.63 [/i:5ab79ae0a3] zit er wel in dat je een nieuwe kast of minimaal een nieuwe voeding nodig hebt van minimaal 300 watt.
Link naar reactie
Idd. Eerst overclocken en kijken of 'ie dan wel snel genoeg is. En als dat niet het geval is kun je altijd nog besluiten om te gaan upgraden/vervangen... Want overclocken is gratis (op evt extra koeling na) en upgraden 'meestal' :wink: niet. Ik denk echter dat je met alleen een processor upgrade niet zover komt omdat de rest van je systeem relatief traag is :sad:
Link naar reactie
Mja, het zal wel een Katmai zijn, dus kan je tot een MHz of 600 komen... Ik denk niet dat dat ook zoden aan de dijk gaat zetten. Bovendien moet je dan ook goed geheugen hebben. BTW Eddey: Gratis OC'en? Van het prijsverschil van mijn koeler en een normale koeler had ik wel een XP 2000+ kunnen komen :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...