Ga naar inhoud

onverwachte crash.


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week een nieuw systeem. Xp2000+ spire2, 256 Dane DDR, club 3D 4200, maxtor 30 Gb 5400. 98SE Nou kan ik alles spelen maar bij Unreal 2003 heb ik na 3 minuten een vastloper met zwart beeld, ook het geluid is weg. Het systeem draait nog wel te zien aan de powerled maar verder gebeurd er niks meer. In eerste instantie denk je meteen aan een driver maar die was goed en doet het met alle spellen. Ook dacht ik meteen aan de koeling. de CPU wordt 60 graden, dat moet toch wel kunnen dacht ik. Maar volgensmij wordt de lucht gewoon niet goed afgevoerd in die kast, er is geen airflow. De warmte blijft denk ik hangen en veroorzaakt een stijgende warmte die resulteert in een vastloper. Ik heb een Club3D videokaart, niet het beste merk natuurlijk maar je bent wel in staat om alles te kunnen spelen in 1024 met alles op hoog. De videokaart zal het dus waarschijnlijk ook wel niet zijn aangezien de muziek er ook mee ophoudt. Het zal dus waarschijnlijk aan de temp van de mobo liggen. nou heb ik nog niet geprobeerd of ik een crash krijg als ik er een kamer-ventilator op richt. Ik heb maar een vraag: wat denken jullie, software probleem of ligt het aan de koeling. Graag een gepast antwoord, geen [i:86d0084a4b]''ik wil punten scoren antwoord''[/i:86d0084a4b]
Link naar reactie
hoeft echt niet een warmteprobleem te zijn... 60 graden is idd aan de hoge kant, maar nog niet zo hoog dat je cpu vastslaat oid.... AMD raadt echter wel aan meestal 2 casefans te plaatsen, 1 onder en 1 boven in je case, de lucht is natuurlijk wel warm, maar nog niet zo warm dat ze de temperatuur van de GPU of mem omhoog zullen gooien... De agp kaart kan het ook niet zijn, ik heb precies dezelfde, en nooit problemen meegehad, er zit tenslotte een actieve koeling op, en hij wordt echt niet heet, zeker niet al na 3 minuten UT2003... ik denk persoonlijk dat je een detonator probleem heb, komt dit probleem vaker voor of alleen met UT2003??? in 3dmark, wat voor score haal je daar??? ''gepast genoeg??? of is dit echt een puntenscore post??? :wink: ''
Link naar reactie
Dit komt alleen in Ut2003 voor. Medal of Honor en Mafia lopen allebei in 1024 :D Hoger hoeft van mij niet dat gaat ten koste van je snelheid. Alle spellen doen het behalve ut2003. Ik heb 2 drivers geprobeerd en allebei slaan ze vast op Ut2003. Ik ga in deze dagen maar eens controleren met de kast open, kijken ofdat enig voordeel heeft. Het is gewoon zo dat ik weinig koeling heb. ik heb dan één spire2 en een club3d koeler. Op de voeding zit er ook nog een maar daar houdt het mee op. ik denk dus toch dat ik er een extra zuigertje (kast uit) bij moet zetten. Maar waar doe ik dan goed aan? één fan(kast uit) of één fan(kast uit) en een fan (kast in) erbij? Ik weet niet ofdat ik met 2 fans erbij nog wel een beetje lekker stil kan spelen, het wordt me namelijk een beetje lawaaierig nu al, met die spire2 op die proc
Link naar reactie
Ik kan mij haast niet voorstellen dat het door de 'hoge' temps komt. Een kennis van moi heeft zijn proc (TB1400) idle 60 graden lopen geen casefans en een Leadtek Ti4400. Zijn case is ook bijna 40 graden. Ut draait bij hem goed. Ik neem aan dat je het spel al een keer of 2 opnieuw hebt geinstalleerd??? Als je dat niet hebt gedaan, eerst doen voordat je geld gaat investeren. Hier zeggen ze allemaal dat de Papst stil en goed zijn. (als casefan)
Link naar reactie
Ik heb vandaag even mijn kast open gezet en er een ventilator op gezet. En ja hoor, Ut2003 doet het dan wel goed. Niet dat de graphics eerst niet goed waren nee, die stonden allemaal op 1024 en op normal/high. Het lag dus wel aan de casetemp. Omdat mijn geluid er ook mee kapt en mijn monitor er ook mee stopt zal het dus wel mijn mobo zijn die door een te hoge temp uitvalt. Ik ga nu dus casefans kopen. Ik heb nog wel een plaatsje voor één. Niet dat ik er al fans in heb zitten. Maar waar zou ik die fan dan moeten zetten die zuigt? Niet aan de voorkant want dan moet ik gaan zagen. -1 ik heb geen dremel of ander gereedschap waarmee je normale gaten maakt. -2. die bak ik pas nieuw, ik wil de garantie behouden. -2b. ik ga niet vanwege een prob met de temp dat hele ding terug sturen want er zit in wat erin hoort te zitten. Dan is het dus mijn eigen probleem en moet ik maar zelf gaan klussen.
Link naar reactie
Meestal past er eentje achterin de kast, net onder de voeding. Vaak is dat ook al voldoende. Dan kan er meestal ook eentje voorin worden geplaatst. Aan de buitenkant zit daar soms een speciale opening, soms gaat de lucht alleen door een paar kieren. Mijn ervaring is dat als er maar een beetje luchtstroming wordt gecreëerd, dat de temperatuur dan zo 5 graden naar beneden duikelt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...