Ga naar inhoud

oude pc, Celeron 400 redden??


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een pc met Celeron 400 die waarschijnlijk dood is. Nu wil ik de processor vervangen. Kan dat met een Pentium ivm de socket. Celeron is toch slot370 en Pentium (bv 600) slot 7? Bij een convertor wordt steeds alleen gesproken als slot 370 gewenst is. Hoe zit dat?? En, wat betreft de pc, doet niets meer na trillingen van het beeld, dan starten in safemode, opstarten in zwart met alleen T's,nu zwart, alleen de koelingen doen het, geen beeps. Ik denk aan oververhitting prosessor.
Link naar reactie
Die rare artefacten met het opstarten kunnen ook komen doordat je videokaart stuk is, ik heb er eens een gehad met kapotte geheugenmodules, dat gaf het zelfde effect. Kijk die dus ook even na. Verder lijkt het me heel stug dat je CPU stuk is, dan had je PC het waarschijnlijk wel helemaal niet meer gedaan :smile:
Link naar reactie
De pc had al langer last van rare dingen, trillend beeld na een tijd werken, keer opstarten in safe mode, alleen zwart met T's, en toen niets meer.(er was ook nog in safemode op gewerkt!!!) Bij het opstarten hoor je nu ook de HD niets meer doen. Bij kast opmaken zat er een connector in de fan!! Kan ook natuurlijk bij het verplaatsen zijn gebeurd maar toch.... Hoe merk je het verschil tussen processor en MOBO?? Ja, zeker alleen door er een andere processor in te plaatsen?? (tja..) [ Dit bericht is bewerkt door: bataaf op 2002-04-13 10:50 ]
Link naar reactie
Ik ben inderdaad naar de winkel gestapt en daar is de processor uitgeprobeerd. Goed. Zonder fan brand een Celeron 400 niet snel aan. Dan zal het de video wel zijn. Maar hoe die uit tezetten weet ik nog niet. Kon nog niet het goede type MoBo achterhalen. Nieuw MoBo gekocht. (soms = tijd geld). Toch raar dat een pc niets meer doet als de onboard video kapot is. Of dan toch echt het MoBo zelf kapot??Ik probeer ooit nog. Maar dit bord is 133 Mhz en de Celeron 66. Ik heb de FSB niet aangepast want ik dacht dat de langzaamste factor automaties de snelheid bepaald??(kan ook niet goed meer bij de jumpers)
Link naar reactie
vaak staat er op het mobo zelf al welke jumpers waarvoor dienen. dan zou je het mobo eens aan een systematisch onderzoek moeten onderwerpen. post dan meteen even het merk/typenummer als je het kunt vinden. (staat ook vaak achterop) edit: vaak zoekt het mobo eerst naar een videokaart in de pci-sloten en daarna gaat ie pas naar de on-board kaart kijken. _________________ maart 2003 Het Computer!Totaal forum... wat was dat ook al weer. het is lang geleden dat ik daar geweest ben sinds off-topic daar weg is... [ Dit bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-04-14 13:02 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...