Ga naar inhoud

bios update


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Ik heb hetzelfde Abit moederbord. Gisteravond is mij het upgraden van de BIOS gelukt.Ik deed het met het XU bestand (XU is het zogenaamde "ID"). Weet je dat jij de handleiding van dit moederbord bij Abit kunt downloaden? Ik adviseer je dat te doen, dan kun jij ook de werkwijze van het bios-upgraden lezen. Ik deed het door het bestand awdflash.exe te downloaden van Abit, alsmede het bewuste BIOS-bestand. De meest recente is nu beh70.exe. Beide bestanden zet je op een floppy. Vervolgens pak je die beh70 uit en laat hem uitpakken/schrijven op dezelfde floppy. Vervolgens boot jij met een systeemdiskette jouw pc. Je haalt die systeemfloppy eruit en doet die floppy erin met het award en het beh70.exe bestand. Typ "dir" en bekijk de bestanden, waaronder die van award. Dan typ jij in dos de naam awdflash.exe. Dat programma start dan op. Vervolgens moet jij daarin de naam van het uitgepakte BIOS-bestand typen, eindigend met de extentie "bin". Dan vraagt het programma of je de oude wilt bewaren. Jij zegt JA en geeft een naam op, biosoud.bin ofzo. Dan antwoord jij Y en dan gaat het gebeuren. Je ziet dat er een schuif beweegt naarmate het proces vordert. En dan opeens is het klaar. Bij mij werkte toen F1 (voor reset) en F10 (voor beeindigen) niet. Daar schrok ik van. Ik dacht dat het mislukt was. Ik kon nog maar 1 ding doen, nl. mijn pc resetten. Tijdens de reboot zag ik meteen al dat de nieuwe bios er op zat ...pffffffft, een hele spanning minder. Wel moest ik enkele bios-instellingen veranderen omtrent mijn processor, nl. de multiplier en de FSB-waarde. Als je twijfelt, lees je handleiding. Echter het gekke is, dat ik helemaal niet die ingewikkelde formule als bedoeld in de handleiding hoefde over te typen, maar gewoon de naam awdflash.exe en beh_xu.exe. Succes. [ Dit bericht is bewerkt door: Frits Velthuis op 2002-04-05 15:23 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Frits Velthuis op 2002-04-05 15:25 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...