Ga naar inhoud

Media files


Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd mijn AMDTbird te overclocken. De details zoals een rokende proc. zal ik je verder besparen. Alles doet het nog in ieder geval...behalve mijn geluid mbv mediaplayer. Zoals mp3's en wav bestandjes. Ook divx en avi bestanden doen het niet meer. Ook games draait hij niet meer. Sites met flash geluiden dito. Maar cd's afspelen is geen probleem. Ik dacht eerst dat het mijn sound driver was. Maar die geeft geen fouten aan ook niet na een update. Heb ook mijn gforce ge update hier ligt het ook niet aan. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er door het overclocken toch iets beschadigd is binnen de processor of misschien wel op het moederbord. En dat bepaalde multimedia toepassingen niet meer uitgevoerd kunnen worden. Iemand ideeen?
Link naar reactie
Hoe ver heb je overclocked??? Want op een gegeven moment (als je te ver gaat) loopt het gewoon niet meer stabiel... Dat kan eraan liggen dat OF de componenten de hogere snelheid niet meer aankunnen, OF de temperatuur te hoog wordt. Het eerste (te hoge snelheid voor componenten) is het meest waarschijnlijke als ik het zo lees.
Link naar reactie
Nou ik ben een beetje een nerd geweest. Heb niet eens daadwerkelijk geoverclocked. Ik had de pc afgesloten en uitgezet met het knopje op de voeding. Alles uit dacht ik. Ik haal de cooler dus los. Binnen 2 seconden zie ik rook uit de processor komen. Meteen gekeken naar ledje op de voorzijde...hij stond dus aan maar zonder verder te starten....logisch uiteraard de proc. was overhit. Maar goed de boel af laten koelen, cooler er weer op en alles werkt nog gelukkig. Behalve de bestanden als boven aangegeven.
Link naar reactie
Dat soort details moet je dus [b:0e52693580]niet[/b:0e52693580] besparen in de eerste post... :grin: Overigens: ga nooit dingen verbouwen zonder dat je de stekker uit het stopcontact trekt. Dat blijkt hier ook wel weer uit. Wat gebeurt er als je een game probeert te starten? (omdat je zegt dat ze niet werken) [b:0e52693580][edit][/b:0e52693580]je bent niet toevallig aan je geluidskaart gekomen? Misschien dat 'ie niet meer goed in het slot zit. Want cd's worden afgespeeld via een kabeltje van de cdrom naar de geluidskaart[/edit] Iemand met een second opinion...??? _________________ Het Adidas-netwerkprotocol: heen en weer rennen met een diskette [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-03-27 13:43 ]
Link naar reactie
Als je pc nog gewoon opstart, dan is er denk ik met je CPU niks aan de hand. Je hebt gewoon stront mazzel gehad :smile: Uit het verhaaltje begrijp ik dat de pc in stand by mode ging, toen je de cooler er af haalde. Het kan dus zijn dat je windows fucked up is door die crash. (Heb ik ook wel eens gehad, dat Win98 niet meer wou na een crash.) Ik zou dus eerst even kijken of alles weer draaien wil na een reinstall, als het dan nog niet werkt, probeer dan je CPU om te ruilen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...