Ga naar inhoud

koeler van P4 andere afmeting


Aanbevolen berichten

Omdat de door de leverancier geplaatste ventilator van mijn processor lijkt op een stofzuiger (CoolerMaster, type:DI4-6H52B) heb ik vandaag een andere ventilator gekocht. Merk: CoolerMaster type:DI4-7H53D). Deze laatste zou stiller moeten zijn. Bij thuis komst de PCkast open en nu blijkt dat de oude koeler keliner is dan de nieuwe. Namelijk oud 60mm vierkant en de nieuwe 70mm vierkant. Dus niet te plaatsen. De oorzaak is het frame wat op het moederbord zit. Is dit frame te vervangen door één met de juiste afmeting? Zoja, waar zijn deze dan te koop en past deze dan op mijn moederbord Aopen AX4BS. Wie kan mij hier mee helpen?? Alvast bedankt, Jan
Link naar reactie
Dat alle P4 Koelers het zelfde zijn klopt niet. Kijk maar eens op: http://www.coolermaster.com/home.html Kijk naar de afmetingen: DI4-6H52B 60 x 60 mm DI4-7H53D 70 x 70 mm En ik heb de eerste en wil naar de tweede. Mij lijkt het dat het frame op het moederbord aangepast moet gaan worden Jan
Link naar reactie
Hm ik dach tdat alle P4 koelers 70x70 waren. (volgens mij zijn de Intel stock koelers dat ieg wel.) BTW, waarom wil je dan die? volgens de specs van coolermaster maakt die nog meer herrie. BTW2: past die andere niet evengoed? Als ik even snel naar de plaatjes kijk, zitten de mounting pins bij die 60 MM 'naar buiten' en bij die 70MM 'naar binnen'. Moeten die pootjes dan niet buiten om dat frame vast zitten?
Link naar reactie
Ik wil minder geluid!!! Volgens de laatste computertotaal en ook de verkoper heeft de nieuwe fan een variable toerental. Deze past zich aan aan de temperatuur. Een een lager toerental is minder geluid. Nu heb ik dit met die haakjes ook geprobeerd, zonder resultaat. Het AL moet namelijk een stukje in het frame anders maakt hij geen contact met de processor. En dit laaste gaat met geen mogelijkheid. Dus zal een nieuw frame op het moederbord geplaatst moeten worden. Maar hoe kom je hieraan. [ Dit Bericht is bewerkt door: janvh op 2002-03-23 20:50 ]
Link naar reactie
Deze site heb ik ook van middag bezocht. Aopen heeft blijkbaar een ander bakje geplaatst dan op de foto. Het AL blok past met geen mogelijkheid in dit bakje en zodoende kunnen de haakjes nergens achter haken. Maar ik zal morgen de kast nog eens open maken en nog eens proberen om het een en ander op te lossen. Uit jouw verhaal blijkt dat het zonder meer moet kunnen. Ik laat het je in iedergeval weten hoe het afloopt. Bedankt in iedergeval voor je vlugge antwoorden en de hulp die je mij hebt gegeven. Je hoort in iedergeval hoe het afloopt. Jan
Link naar reactie
Aopen zal toch niet een ander frame gebruiken of zo? (Kan ik me niet voorstellen, want dan past de koeler uit het intel retail pakket ook niet) Als ik naar een plaat van dat mobo kijk moet het ieg gewoon de zelfde zijn: [img:f175d8619f]http://www.aopen.com/products/mb/images/Ax4bspro-b.jpg[/img:f175d8619f]
Link naar reactie
Ik ben het met je eens dat het allemaal vreemd klinkt maar toch. Wanneer je naar de AX4BS kijkt: http://www.aopen.nl/products/mb/ax4bs.htm zie je hier geen bracket geplaatst. Morgen nog maar eens kijken en passen. Wanneer ik er niet uit kom zal ik een digi foto maken en hem aan je mailen. Dan kun je zelf een conclusie trekken. Jan
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Alles is nu opgelost. De TD van de leverancier heeft toegegeven dat zij het orginele frame hebben vervangen door een van COoolerMaster die bij dat type koeler hoorde. Inmiddels heb ik een orgineel frame van hen ontvangen. Deze ga ik samen met de nieuwe koeler op mijn moederbord plaatsen. En dan maar hopen dat het stofzuigergeluid minder wordt. Overigens op het doosje van CoolerMaster staat DI4-7H53D. In het artikel van ComputerTotaal (bld. 78) staat het zelfde type met een toevoeging -0C of -04. De eerste heeft mijn voorkeur (temperatuur geregeld). Ik vermoed nu dat ik de laatste heb gekocht, ondanks de informatie van de verkoper. Dus welke heb ik nu die met variabel toerental of met een vasttoerental??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...