Ga naar inhoud

Koeling


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende, onlangs heb ik een athlon 1,4 mhz met een thermaltake vulcano 7 gekocht. Mobo elitegroup k7vza. Na een tijdje word het in de kast 35-40+ graden, dat is geen probleem maar de koeler gaat als de temp zo ligt maximaal toeren draaien, maakt dus een herrie dit wil ik nu naar beneden brengen door de warmte rond de proccessor weg te krijgen. Mijn voeding heeft geen open ruimte aan de onderkant en wil deze nu een beetje openzagen (zonder spanning). Ook wil ik een fan plaatsen die op een achterslot kan en evt een ICEBERG Systeemkoeler IB-140 er in plaatsen. Iemand het zelfde probleem of hiervoor een tip?
Link naar reactie
Normaal gesproken is voor een lagere temperatuur het beste om 2 fans te nemen, intake en outtake. Meestal zit de intake dan voor in de kast, en de outtake achterin, onder je voeding. Zelf heb ik echter 2 intake fans onder mijn voeding, die dus naar binnen blazen over de heatsink, zodat de processor dus koeler blijft. Dat werkte in mijn geval beter. Het ligt er ook aan waar de temp sernsor van de fan zit, als die vlak bij de CPU zit, dan kan dit idd wel eens beter werken. Er zijn veel opstellingen mogelijk, dus een beetje expirimenteren zal wel moeten denk ik. PS: Wil je die dubbele topic van je even verwijderen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...