Ga naar inhoud

3250 3Dmarks in 2001SE ?


Aanbevolen berichten

Halla allemaal, Ik haal 3250 punten in 3Dmarks 2001 SE met het volgende systeem: - Aopen miditower met chieftec 340w voeding - Asus Tusl2-c - Intel P3- 733 (133) - Noname 256mb memory - Maxtor 40 gig 7200rpm - Leadtek Geforce 2 pro 64mb ddr - Windows XP nederlands Over een poosje wil ik dit in het systeem erbij gaan plaatsen, zal mijn uiteindelijke score dan ook nog hoger liggen ? - 512mb Kingston CAS2-222 - Intel P3 1266 (512cache) Tualatin - Geforce 3 TI500 wat zou mijn score nu minimaal moeten zijn ?
Link naar reactie
Die score die je nu haalt is normaal voor zo'n systeem, als je die upgrades doorgevoerd hebt zal je score zo tussen de 6000 en 7000 liggen denk ik. kijk anders ff in de compare op http://www.madonion.com _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigi=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-03-19 18:11 ]
Link naar reactie
[quote:14bcc7b08e] Op 19-03-2002 18:11, schreef BA: Die score die je nu haalt is normaal voor zo'n systeem, als je die upgrades doorgevoerd hebt zal je score zo tussen de 6000 en 7000 liggen denk ik. [/quote:14bcc7b08e] Er komt wel een GeForce 3 ti 500 in he. Dan kom je wel over de 7000 hoor. denk rond de 7200. Alhoewel de PIII en het sdram de bottleneck van je systeem zal worden. Hogere score is te behalen als je een nieuwe moederbord koopt met een AthlonXP en 512MB DDR cas 2. ben je nog goedkoper uit ook.
Link naar reactie
Hmmm... een Radeon zou ik natuurlijk ook kunnen nemen. Ook daar heb ik van gehoord dat hij erg snel is, maar dat de drivers nog lang niet optimaal zijn. Tja, dat zijn de drivers van Nvidia trouwens naar MIJN mening ook niet. Wat betreft de bottleneck van het geheugen daar ben ik het wel mee eens, maar een score van ruim 7500 punten is zeker niet mis, gezien de punten die de allerlaatstse systemen halen. Wel is een Tualatin VELE malen stabieler dan die Athlon die ik nu zelf drie keer heb gehad. Ik vindt het echt niks, Misschien dat het echt goed werkt bij anderen, daar zeg ik niks van maar ik blijf voorlopig maar weer bij INTEL.
Link naar reactie
Mja ieder zijn eigen keus, bij mij werkt AMD prima :smile: (als iedereen nu opeens AMD kocht gaat intel falliet en hebben we weer geen concurrentie :grin: ) Bij spellen maakt een R8500 en een GF3 Ti500 niet zo veel verschil, beiden zijn ongeveer even snel. Het is alleen door dingen als een 2de vertex shaderpipeline dat hij in 3Dmark sneller uit de bus komt. (Als je dus alleen maar 3Dmark op je PC draait moet je dus vooral een radeon kopen :grin: ) Verder heb je gelijk wat drivers betreft, die van nVidia zijn over het algemeen wat meer volwassen.
Link naar reactie
Mijn twee Athlons werken ook probleemloos en volledig stabiel. Dat moederborden en chipset drivers voor Tualatin stabieler zijn dan voor Athlon wil ik nog wel van je aannemen, hoewel dat verschil erg klein is en als je het moederbord goed uitkiest heb je nergens last van. Maar het is klinklare onzin om te zeggen dat de ene CPU stabieler is dan de andere.
Link naar reactie
Nee ik beweer dus absoluut niet dat een AMD Athlon slechter zou zijn. Dat is wel in mijn geval zo, maar er zullen er meer dan zat zijn die er probleemloos mee draaien. Ik ben begonnen met de K7T Turbo1, vervolgends de ECS K7S5A en toen de A7V266-E Welk systeem ik ook bouwde en wat ik ook vervangde, het systeem bleef instabiel helemaal onder Windows XP. Zo'n beetje alles is vervangen en nagekeken door de TD op mijn werk. (werk in een groot computerzaak) Nu blijkt dat een I815E chipset totaal geen problemen geeft onder WindowsXP. Dat valt dus WEL op.
Link naar reactie
Dan heb je ontzettend veel pech gehad, of je hebt een paar beginnersfouten gemaakt - VIA 4in1, voeding o.i.d. Over de A7V266-E en de ECS K7S5A heb ik nog maar weinig slechte dingen gehoord, dus misschien heb je gewoon slechte exemplaren binnen gekregen. Wanneer Intel een nieuwe chipset aankondigt krijgen de moederbord fabrikanten die al ruim vantevoren binnen met de order dat het product nog lang niet verkocht mag worden. Daardoor zijn de fabrikanten gedwongen om veel tijd aan het ontwikkelen van het product te besteden. Andere merken laten de fabrikanten zelf bepalen wanneer het product klaar is. De moederbordfabrikanten willen zich dan nog wel eens haasten om sneller te zijn dan de concurrentie. Dan heeft de kwaliteit wel eens te lijden. Dat heeft echter niets te maken met de gebruikte CPU's, maar met de chipset/moederbord. In ieder geval is de Tualatin een uitstekende CPU, heeft alleen wat weinig geheugenbandbreedte. Heeft dat moederbord trouwens een 815 chipset? Dan kun je niet meer dan 512 Mb geheugen gebruiken. Je oude geheugen moet er dan dus uit, als je dat nog niet van plan was.
Link naar reactie
Wil je niet zo heel veel $$$ uitgeven, dan zou ik voor een R8500 gaan. De hebben een hele goede aniso performance, en dat zie je juist in dat soort games erg terug. Als je wat meer geld uitgeven wil, neem dan een GF4 Ti 4400 of een GF4 Ti 4600, deze hebben met aniso een wat grotere performancehit, maar zijn heel snel in FSAA, en de brute kracht van die dingen maken de aniso performance weer goed :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...