Ga naar inhoud

Alles gesloopt!!


Aanbevolen berichten

nee bij jou niet als ik het zo lees. Maar bij Mirthandir lijkt het wel met die TORX schroeven vast te zitten :razz: Maar je ziet echt niets zitten wat kan verklaren hoe het vast zit? En als je nou eens naar een goede pc zaak gaat, mischien dat ze het daar kunnen vertellen (en een passend stuk gereedschap hebben).
Link naar reactie
[quote:a172d8b612] Op 04-04-2002 9:13 schreef Eddey: Die ene kun je idd proberen te repareren. Die printplaat zit aan de buitenkant dus dat is niet zo'n probleem. Is wel weinig zeg: 1 jaartje garantie op een HD... En als je er 5 met problemen hebt is het wel een baggerkwaliteit. :sad: Dus dat wordt een setje TORX sleutels halen... [/quote:a172d8b612] baggerkwaliteit? mmm, kun je van seagate toch niet zeggen :grin: het was een partijtje risico-schijven die ik voor 3xniks heb gekocht. tja, als een distributeur per schijf 3 $ wil besparen koopt ie ze met 1 jaar garantie ipv 3. dat kan allemaal bij seagate (ja ik heb ze ff gebeld, prima service, alleen de garantie is minder :sad: ) nu nog ff een zaakje waar ze die dingen verkopen... ik vrees dat dat 20 min fietsen wordt, en daar heb ik vandaag geen tijd voor :sad: ik heb idd van die torx-schroeven, een 6-puntige ster.
Link naar reactie
zo, setje schroevendraaiers gekocht... (duur zeg) en het printje vervangen. een defecte hd opengeschroeft... er zat een kop een beetje los, waarschijnlijk een tiende milimeter verschoven. ik zou 'm vast los kunnen knippen en dan doen alsof het een 10 of 15 GB schijf is ipv 20, maar ik kan 'm niet stofvrij wegstoppen :sad: however, zal zo eens testen of de schijf met die nieuwe print (exact identiek... alleen productnummer verschilt maar, het ding lijkt zelfs op dezelfde dag gemaakt te zijn...) wil werken... dat zal ik ook nog wel even posten :grin:
Link naar reactie
mmm, spinrite is vastgelopen tijdens een test... :sad: nee toch niet... ik was dit aan het typen en toen begon ie toch te piepen... tjemig, ik schrok me naar... hij is bezig met "checking drive's raw data throughput" en hij lijkt niets te doen. esc canceld helemaal niets... ondanks mededelingen onderaan het scherm... owkay, het loopt voor geen meter... gelukkig maar dat er een reset-knop op die pc zit...
Link naar reactie
tja, moet je maar geen M$ spulletjes gebruiken :grin: spinrite is helaas ook zoiets. nu heeft ie de boel nu zo goed verziekt dat ook dos-fdisk er niets meer mee kan. toch maar ff in m'n linux-bak bouwen :grin: het lijkt er een beetje op dat er een low-level format nodig is (en daar word ik niet blij van...)
Link naar reactie
een vraagje aan Hans Vosman Hoe is overspanning te bewijzen?? ik heb het zelf meegemaakt wasmachine tv droger etc etc alles stuk maar elektriciteits bedrijf gaf niet thuis tijdend de kermis hebben ze voor de deur aan de sroom geknoeid voor extra stroom voor attracties dag nadien alles stuk
Link naar reactie
Volgens mij is het niet echt aan te tonen, maar het is zo'n "ligt er wel erg dik bovenop" geval. Als alles uit elkaar springt, kan het bijna alleen maar overspanning zijn. Meer Amperes kan niet, omdat een apparaat amperes "trekt", en geen vaste hoeveelheid aangeleverd krijgt. (Hangt van de interne weerstand van het apparaat af)
Link naar reactie
Er loopt idd niet zomaar extra stroom door een apparaat. Dat kan alleen als de interne weerstand omlaag gaat, zoals BA al aangaf. Dat is wat er gebeurt als er kortsluiting ontstaat, of als de spanning hoger wordt. Kortsluiting kan eigenlijk niet bij zoveel/alle apparaten tegelijk gebeuren, dus het moet haast wel overspanning zijn. Heb je al eens bij een rechtswinkel geinformeerd? Misschien dat zij een goed advies hebben... Ik vraag me ook af wat bv een rechter hiervan zou zeggen. Want dit *kan* haast geen toeval meer zijn.
Link naar reactie
Mja, maar dan nog, volgens mij staat er een clausule in het contract van de energie maatschappij dat zij zich vrijwaren voor dit soort schades. Alleen omdat het in jou geval misschien door dat gedoe met dat stroomkastje kwam heb je kans dat je er wat van terugkrijgt, maarja, misschien is nhet ook wel weer moeilijk om aan te tonen dat dat de oorzaak was.
Link naar reactie
phoe, da's vervelend. je bent toch zeker al wel overgestapt op een andere energiemaatschappij : die hd van me lijkt het weer beter te gaan doen. met linux kon ik er alsnog van alles mee :grin: zo zie je maar weer: Tux Rules! (sterker nog, dos-fdisk flipte helemaal... linux fdisk deed het prima!)
Link naar reactie
well, die schijf doet het nu perfect! een andere schijf geeft - ook na verwisseling - nog altijd smart errors. waarschijnlijk is daar iets anders aan de hand. desondanks doet ie het al een half jaar lang goed. ben nu de derde van de 5 schijven aan het testen. wie weet, wil ie wel gaan werken :grin: ik vrees van niet. z'n printje is iig wel goed, dus misschien dat ik dat voor de 4e kan gebruiken. de 5e is sowieso kapot (losse kop) en is ook al opengeschroeft (doet het altijd goed bij bezoek :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...