Ga naar inhoud

Alles gesloopt!!


Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd een paar topics gestart over een kortsluiting en de vele vragen die hieruit voorkwamen. Dit is even om over mijn frustraties weer te geven en een waarschuwing te geven (Het is een behoorlijke kostenpost geworden voor deze maand): De kortsluiting van de stekker van de machine heeft de volgende onderdelen gesloopt: De voeding Moederbord (BX6) Grafische kaart (diamond 32 mb met tv-out) 2 Harddisks (totaal 20 GB aan informatie voorgoed verloren) Processor (Celeron 400mhz) Geluidskaart (AWE 64, misschien niet kapot, maar door de isa aansluiting niet meer te gebruiken in een modern systeem) Cd-rom (52 speed A-open) Wat is er dan nog heel: 256 mb RAM (hou dit heel heeft kunnen blijven?????) Misschien mijn 32 x 8 x 4 cd brander (Ik heb hem nog niet kunnen testen wegens het ontbreken van een HD) Is dit misschien het beste voorbeeld van dom pech hebben, of voortaan maar niet de pc 24/7 aan laten staan?
Link naar reactie
Hoi, &*("*&"(£&*"^&*"!$£()$ wat een lijst... Bijna een nieuwe pc dus. :sad: Je zou idd je inboedelverzekering eens kunnen raadplegen. Maar of ze nu uitbetalen of niet, veel zal het niet zijn. Want het is een vrij oud systeem als ik het zo zie. Maar alle beetjes helpen :smile: Groetjes, Ed
Link naar reactie
Dit is voor mij erg herkenbaar. Toen op de zaak van een systeem de voeding in rook opging, dacht ik met het plaatsen van een nieuw exemplaar uit de brand te zijn. Niets was minder waar, want zo'n beetje alles was kapot. Ook daar was het geheugen nog intact en ook ik heb me daarover verbaasd. De harddisk was defect, maar dat bleek alleen de print te zijn. Ik heb toen de print van een soortgelijke harddisk even "geleend" en op de kapotte harddisk gestoken. Ik kon vervolgens probleemloos de data die nog niet gebackupped was, veiligstellen.
Link naar reactie
Yo Tweaker, kan je me misschien vertellen hoe dat werkt? (wat heb ik nodig en hoe zet ik het erop) (Mijn Bios herkent de HD's niet meer btw) Het zou gigantisch geweldig mooi zijn als ik mijn gegevens terug kon krijgen. (BTW ik was nog vergeten te vermelden dat mijn A drive wel goed is, en mijn netwerkkaart ook in het rijtje van gesloopt komt te staan) Ohjah, jongens bedankt voor het medeleven :smile: [ Dit Bericht is bewerkt door: Yellowman op 2002-03-20 10:27 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:24e02d937e] Op 19-03-2002 18:13 schreef Tweaker: Dit is voor mij erg herkenbaar. Toen op de zaak van een systeem de voeding in rook opging, dacht ik met het plaatsen van een nieuw exemplaar uit de brand te zijn. Niets was minder waar, want zo'n beetje alles was kapot. Ook daar was het geheugen nog intact en ook ik heb me daarover verbaasd. De harddisk was defect, maar dat bleek alleen de print te zijn. Ik heb toen de print van een soortgelijke harddisk even "geleend" en op de kapotte harddisk gestoken. Ik kon vervolgens probleemloos de data die nog niet gebackupped was, veiligstellen. [/quote:24e02d937e] ben ook heel benieuwd hoe je dat doet... ik heb 4 (sic!) identieke defecte schijven, waarvan 1 zonder fysieke fouten (smart error) en twee met loshangende koppen... als ik daarmee ga knutselen lukt het wellicht ook. moet dat stofvrij? vacuum :grin: ? etc?
Link naar reactie
hee Mithrandir, ik denk dat je dat kunt vergeten :sad: Bij kortsluiting/overspanning is waarschijnlijk alleen de printplaat die de koppen enzo aanstuurt en data doorgeeft kapot. Dan is je hd dus niet meer bruikbaar. Door die printplaat (tijdelijk) te vervangen kun je je hd weer bruikbaar maken... Die printplaat zit er gewoon aan de buitenkant op en dus hoeft dat niet stofvrij (nou ja een beetje wel :wink: ) of vacuum. Maar als bij jou de koppen los hangen vrees ik het ergste. Het enige wat misschien mogelijk [i:c4cfafd9ca]zou[/i:c4cfafd9ca] zijn is het openmaken en dan vastschroeven :razz: . En dan weer vacuumzuigen... :roll: Ik denk dat je dat wel op je buik kunt schrijven.
Link naar reactie
Nee dat zou ik idd met "moed beleid en trouw" doen :grin: Wat voor knopjes zijn het precies? Een soort imbus maar dan stervormig zeg maar? Die kun je gewoon kopen in de betere gereedschapszaak... Ik kan alleen even niet op de naam komen :sad: [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-04-03 13:32 ]
Link naar reactie
Het zijn gewoon ronde knopjes waar geen schroevedraaier op kan. Bij 1 HD probeer ik gewoon wat met een printplaat, kijken wat er gebeurt. Bij de andere staat heel veel word docs en die wil ik eigenlijk wel terug krijgen, dus zorg ik voor die wel een identieke. Maar mocht je het herrineren hoe zo'n knopje heet of hoe ik het eraf kan krijgen, hou ik me aanbevolen
Link naar reactie
jaja ik weet het :grin: [b:4118aa89cc]TORX[/b:4118aa89cc]!!! Ik heb een plaatje gevonden (is wel 125 kb :sad: ), namelijk [url=http://www.tuningconcept.nl/images/5091%209dlg%20Torx%20Sleutelset%20=%201024x768%20=%20website.jpg]hiero[/url] (OT: goed webdesign hoor! = tekens in de naam van je plaatje :roll: ) Passen die in die 'knoppen' waar je het over hebt? Ze hebben ze toch op de een of andere manier vast moeten draaien? [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-04-03 15:08 ]
Link naar reactie
[quote:978a4ef3f5] Op 03-04-2002 8:59 schreef Eddey: hee Mithrandir, ik denk dat je dat kunt vergeten :sad: Bij kortsluiting/overspanning is waarschijnlijk alleen de printplaat die de koppen enzo aanstuurt en data doorgeeft kapot. Dan is je hd dus niet meer bruikbaar. Door die printplaat (tijdelijk) te vervangen kun je je hd weer bruikbaar maken... Die printplaat zit er gewoon aan de buitenkant op en dus hoeft dat niet stofvrij (nou ja een beetje wel :wink: ) of vacuum. Maar als bij jou de koppen los hangen vrees ik het ergste. Het enige wat misschien mogelijk [i:978a4ef3f5]zou[/i:978a4ef3f5] zijn is het openmaken en dan vastschroeven :razz: . En dan weer vacuumzuigen... :roll: Ik denk dat je dat wel op je buik kunt schrijven. [/quote:978a4ef3f5] van een van de schijven is er geen probleem met de platters, wel met het ic in de disk. het is echter een vrij nieuwe (geen garantie meer, is al wel ouder dan een jaar en is als oem-product gekocht met 1 jaar garantie) twee met defecte koppen, die wil ik niet repareren (lukt toch niet :grin: ) edit: printplaat zit toch niet in omhulsel... BETER!!! edit: nog eens goed gekeken: schijf A: smart error schijf B: hard defect, read error @ blahblah (errorcode 0x12) schijf C snerpend geluid schijf D snerpend geluid en schijf E doet het gewoon (ondanks smart error) ik hoop dus A aan de praat te krijgen (smart error was iets serieuzer en gaf ook lees/schrijf-fouten) helaas mis ik ook van die speciale schroevendraaiers en gewone passen soms wel, maar dit keer zijn die dingen gewoon te slap _________________ maart 2003 Het Computer!Totaal forum... wat was dat ook al weer. het is lang geleden dat ik daar geweest ben sinds off-topic daar weg is... [ Dit bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-04-03 19:50 ]
Link naar reactie
Die ene kun je idd proberen te repareren. Die printplaat zit aan de buitenkant dus dat is niet zo'n probleem. Is wel weinig zeg: 1 jaartje garantie op een HD... En als je er 5 met problemen hebt is het wel een baggerkwaliteit. :sad: Dus dat wordt een setje TORX sleutels halen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...