Ga naar inhoud

Boot probleem


Aanbevolen berichten

Is de schijf nog wel benaderbaar als je met een floppy op start, en wordt hij door de bios herkent? Als hij wel herkend wordt door bios en benaderbaar met een opstartdisk, kan je er files heem copieren etc? Zo niet, dan is hij waarschijnlijk stuk. Als hij verder wel te benaderen is, draai er dan even scandisk overheen, van de windows CD. Het ban namelijk ook zo zijn dat de master bootrecord van de schijf stuk is.
Link naar reactie
Hij is benaderbaar via een bootdiskette en ik kan er bestanden naartoe kopieren. maar als ik dan een windows cd erin gooi en windows wil installeren lukt het wel om de installatiebestanden te kopieren maar als ik dan moet rebooten loopt ie vast. Scandisk had een keer twee verschillende FAT-tabels gevonden en gerepareerd. De windows installatiebestanden stonden daarna als verloren clusters die ik maar heb verwijderd. En trouwens als ik de schijf als FAT32 formatteer en daarna de XP cd erin doe zegt Windows XP setup dat de indeling van de harde schijf niet wordt herkend en dat t dus opnieuw moet worden geformatterd... Dus scandisk heeft niet echt geholpen ik denk ook dat de MBR een beetje stuk is ja. maar hoe dat te repareren??
Link naar reactie
Dit wijst op een instabiele computer. Kan op zich van alles zijn. Bijvoorbeeld het geheugen. Gisteren een systeempje onder handen genomen die al een tijdje raar deed (in december 2001 OS kwijt en maart 2002 OS kwijt en geregeld een vastloper). Formatteren van de harde schijf leverde ruim 100 bad sectors op. Dus harde schijf (IBM)waarschijnlijk niet goed, terug naar de leverancier (Dynabyte), nog net binnen de garantietermijn ... 0 dagen! Maar ja, dat verklaarde niet waarom de PC niet wilde booten zonder harde schijf. Een plukje stof onder het moederbord lijkt de meest waarschijnlijke oorzaak te zijn ... het warmdraaien toont nog steeds een goed lopende computer.
Link naar reactie
Hm, met de monitor aan een aparte kabel bereik je niet zo veel hoor, de uitgang van de voeding voor de monitor staat alleen doorgelust op de ingang van je voeding, daar heef tde voeding zelf niks mee te maken. Verder gebruiken branders pas echt veel stroom als je aan het branden bent , niet bij het opstarten.
Link naar reactie
Het probleem is opgelost maar wat er nou aan de hand was... Ik dacht ik probeer het nog een keer met een Windows Setup CD-Rom en ik koos Windows ME... Na het eerste installatie onderdeel moest er gereboot worden en... hij deed het... af en toe geeft hij nu nog een probleem met het opstarten maar over het algemeen is het ding wel weer bruikbaar...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...