Ga naar inhoud

problemen met mijn Paradigit computer


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb de computer nu al bijna drie jaar en er altijd problemen mee gehad. De fouten die mijn computer nu geven zijn: -bij opstarten office 2000 constante foutmelding vraag netwerkbeheerder om advies kan Word.lnk niet vinden en dit doet hij bij alle office toepassingen. -bij opstarten geeft de computer een foutmelding dat hij een bestand van correldraw niet kan vinden in systeem register. -Bij opstarten web pro krijg ik onverwachte fout - Heel vaak krijg ik na het opstarten van de pc fout inregister herstellen ja/nee - dan weer een interne toepassings fout, onverwachte fout, unable to sart the application the class could not loaded Al met al in die drie jaar al heel wat mee gemaakt de computer is al 4 keer terug geweest. Elke keer als hij terug komt doet de pc het weer (even) waarna het weer van voren af aan begint. Ook is de harde schijf al eens vervangen door paradigit maar dit mocht ook niet baten. Ik heb zelf het idee dat het moederbord af en to kuren heeft. Paradigit draait een programma hersteld het probleem (??) Paradigit zet op de bon dat dit kan komen doordat de pc niet aan een geaard stopcontact is aangesloten maar dit is wel degelijk het geval dus deze vlieger gaat niet op. Tevens zeggen ze dat dit aan software ligt maar als ik hun dan zeg dat mijn oude systeem P166mmx perfect draait met de zelfde software dan vraag ik me af weten ze het nu wel of niet. De garantie op het syteem is binnen 2 dagen verlopen dus ik hoop dat ik met een snelle reactie op mijn probleem een leidraad heb voor een laatste gesprek met Paradigit De laatste dagen heb ik problemen met defragmenteren op de een of andere mannier doet hij dit niet (het lijkt wel of dat ie op een punt blijft hangen. Hopende op een snelle reactie groeten Jan
Link naar reactie
Als ik jou was dan zou ik windows eens even overnieuw installeren, en eens kijken hoe je zelf met windows omgaat. Dingen als missende files bij links, en missende files waarnaar het register verwijst klingt alsof je geen uninstall gebruikt heb, maar gewoon de map gedelete heb. Dit moet je dus altijd via de uninstall doen van het programma zelf, of via het software menu van windows zelf. Als je denkt dat het wel een hardwareprobleem is, controleer je HD dan eens met scandisk op beschadigingen, dat zou ieg een verklaring kunnen zijn voor het niet kunnen laden van files. Een brak mobo lijkt me niet, dat komt meer naar voren in dingen als spontane reboots, en blauwe scermen.
Link naar reactie
Windows opnieuw intalleren helpt ook niet ik krijg dan vaak de zelde problemen als voorheen. Ook undel ik niet de files maar doe dit op de juiste mannier via windows of cleansweap, met scandisk heb ik geen errors alleen met defragmenteren doet ie nu moeilijk en blijft hangen op 10 % verder bedankt voor je snelle reactie
Link naar reactie
Ja deze test doet ie goed geen fouten ontdekt. en bij het defrag. doet hij dit als ie daadwerkelijk bezigis met defrag na 10 % krijg ik de melding schijfinhoud gewijzigd en dan begint ie opnieuw. Het office paket installeer ik en dan loopt word exel etc. perfekt maar als ik de tweede keer opstart krijg ik die lnk fout of fout in register en dan doet van office of corel niets het meer. Ik vind dit wel vreemd omdat bij mijn oude systeem 166mmx wel alles draait
Link naar reactie
Wat heb je allemaal meedraaien op de achtergrond? Dat je defrag stoppt, betekend dat een ander programma iets op je HD schrijft, een virusscanner of en logprogramma oid. Deze moet je ook allemaal afsluiten als je daar aan begint. Dat is trouwens niet de oplossing voor missende files, bij het defraggen wordt de directory structuur niet gewijzigd, dus de links moeten gewoon kloppen. Beginnen de problemen overigens voor je voor het eerst wil defraggen, of er na?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...