Ga naar inhoud

Overklokken vraag....


Aanbevolen berichten

Ik heb op het moment een P II 200 Mhz thuis staan... /me wacht even tot iedereen klaar is met lachen ....in ieder geval, ik wil hem dus sneller maken... Een vriend van me heeft een PII 266 Mhz processor thuis liggen die ik kosteloos kan overnemen, dus nu wou ik ten eerste de CPU vervangen met de iets snellere 266 Mhz en daarna de 266 Mhz gaan overklokken.... Echter: ik weet bij god niet of mijn poeter (lees: moederbord) dit trekt? De vragen: a) Waar moet ik naar kijken om te zien of het moederbord het trekt? b) Heb ik een extra of betere koeler nodig? Bedankt!
Link naar reactie
Je moet kijken of je moederbord een hogere FSB kam instellen, en multiplier instellingen heeft. Met een beetje geluk is die CPU van jou nog niet multiplier locked. Ook is het handig om Vcore instellingen op het mobo te hebben. Of je een betere koeler nodig heb, dat hangt van de temperatuur af die je nu hebt :smile: Kijk verder eens in mijn sig, daar staat een heel verhaal over hoe en wat :smile:
Link naar reactie
[quote:23ea49e973] Op 18-03-2002 12:18, schreef BA: Je moet kijken of je moederbord een hogere FSB kam instellen, en multiplier instellingen heeft. Met een beetje geluk is die CPU van jou nog niet multiplier locked. Ook is het handig om Vcore instellingen op het mobo te hebben. Of je een betere koeler nodig heb, dat hangt van de temperatuur af die je nu hebt :smile: Kijk verder eens in mijn sig, daar staat een heel verhaal over hoe en wat :smile: [/quote:23ea49e973] bedankt voor de info: maar toch nog een paar vraagjes: Wat is FSB / Vcore / Multiplier lock? ik heb nu nog geen tijd gehad om je guide door te lezen, dus als het daar staat uitgelegd dan lees ik het daar vanzelf wel... Bedank!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...