Ga naar inhoud

system hardware abnormal???


Aanbevolen berichten

Lekkere mededeling als je um aandoet niet. en het gaat gepaard met 5 irritante piepjes. afijn als je daar gewwoon door fiets met F1 krijg je na de mededeling dat ie bestanden aan het kopieren is die nodig zijn voor W.setup: KERNEL UNABLE TO INITIALIZE HEAP Wat dat ook moge betekenen. Ik hoop dat het FORUM me kan helpen word er een beetje hopeloos van. BVD TOLLOL.
Link naar reactie
het is een MSI 6163MB met een celeron 400 op een slot 1 converter.160mb SDRAMM met een ATI rage agp. Voorheen zat er een Promise ultra 66 pci controller op, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Hij heeft het voordien altijd goed gedaan tenminste het MB met een P3.550. Ik heb van alles geprobeerd vlgs mij Hardwarematig in iedergeval,voor mijn gevoel misschien is het iets in het BIOS??? bvd TOLLOL.
Link naar reactie
Nee, gelijk bij het opstarten,mijn eerste scherm: SYSTEM HARDWARE ABNORMAL, + 5 piepjes, dan ga ik via F1 verder, dan lijkt alles zich optelossen dan boot ik dus via cdrom met W98se dat lijkt in eerste instantie ook allemaal goed te gaan totdat ie bestanden voor de setup up gaat zoeken en dan geeft ie ineens KERNEL UNABLE TO INITIALIZE HEAP
Link naar reactie
heb je met je harde schijven gerommeld?? want 5 piepjes is de harde schijf (en ook omdat je pc wel opstart) als je ook maar een klein beetje ermee gerommeld hebt is het altijd ff goed om de ide schijven opnieuw te laten detecteren in de bios (veel problemen met hds zijn hier al door opgelost bij thuis :smile: )
Link naar reactie
Haal alle kaarten er eens uit, en kijk wat hij dan doet. Alleen de CDrom en de HD op de controllers, en installeer vervolgens XP. Als dat lukt kan je vervolgens hardware toevoegen, en kijken waar het probleem precies zit. Gebruik in ieder geval geen Addon IDE controller voor de installatie, ook geen onboard RAID controller.
Link naar reactie
ik denk dat je toch ide moet laten detecteren want je hd is stuk als ie niet gevonden word weet je het haast wel zeker KERNEL UNABLE TO INITIALIZE HEAP is de foutmelding die je krijgt als de windows cd de voorbestanden wil kopieren naar de hd die je nodig hebt om windows te installeren (dat betekend dus dat je hd niet beschijfbaar is, dit is dus hopelijk op te lossen met bovenstaande tip) anders is ie waarschijnlijk stuk als het toch iets anders laat het me ff weten
Link naar reactie
maar dat is het rare van het hele geval het bios ziet ze wel allemaal, 2 harde schijfen en de cdrom speler.kheb ze voor de zekerheid ook allebei middels fdisk geformateerd. maar gelijk de melding dat er een abnormale hardware situatie is en die 5 piepjes, kheb ook alles eruit gehad behalve mijn vga-kaart en ook dat gaf meteen die meldingen. ga morgen msi bellen, kijken of zij iets weten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...