Ga naar inhoud

Papst vs. GlobalWin Cooltium


Aanbevolen berichten

Hey, Er is vast nog heel wat dat ik niet begrijp. Op de site van exile.nl kwam ik dit tegen http://www.exile.nl/nl/dept_73.html Het gaat om 80mm fans, de "globalwin cooltium" en de "papst 8412NGH" Ze produceren nagenoeg dezelfde hoev. cfm's, Echter die cooltium draait op een veeeel lager toerental, maar presteerd evengoed als die Papst.. To. een Papst nogwel!! En die maakt ook nog es meer herre dan de cooltium en kost ook nog es wat euro's meer.. Sh$# dat die cooltium nog steeds 'tijdelijk' is uitverkocht. Kan dit? Of maakt exile een foutje? Ik kan nergens iets vinden over die globalwin cooltium. reacties graag.. AuMH. [ Dit Bericht is bewerkt door: Aht uh Mi Hed op 2002-03-15 01:31 ]
Link naar reactie
Het scheelt inderdaad wel veel 2500 of 3600 rpm. Het kan op zich wel om met een lager toerental evenveel lucht te verplaatsen. Dit wordt dan bereikt door aan de rotorbladen te sleutelen. Maar meestal hangt aan die 'superwieken' een hoger prijskaartje. Met betere bladen kun je (ondanks hogere rpm's) ook het geluidsniveau drastisch reduceren. [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy van Wuyckhuyse op 2002-03-15 19:24 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...