Ga naar inhoud

mijn computer piept...


Aanbevolen berichten

Hallo, Als de computer een tijdje (uurtje) aan staat kan hij gaan piepen (niet altijd hoor). Het is een lange hoge toon, die wel een minuut of wat aanhoudt. Geheugen net vervangen, fan schoongemaakt, die draait ook gewoon, videokaart zit goed. Wat kan er aan de hand zijn? AMD-K2-500, asus (PC5?)mobo, 192mb ram, windows 98se. Alsjeblieft niet te ingewikkeld want ik ben maar een leek... Bedankt alvast. (o,ja, ook het systeemregister vertoont fouten bijna elke keer bij het opstarten, windows zet dan een reservecopie terug).
Link naar reactie
Komt het piepen uit de kast ? probeer alle fans schoon te maken en op het asje een klein drupje naaimachine olie. Komt het piepen uit de speaker ? Dan kan het zijn dat de pc blokkeert, zoiets als geheel geblockt. Je gaf zelf aan dat het register ook problemen geeft. Hoelang draait de pc al met dit systeem? Meer als een jaar dan een complete install doen. Probeer met Regclean van Microsoft het register te cleanen. Helpt dat niet dan een geheel nieuwe frisse install dus na een format van de c schijf. Er zit waarschijnlijk veel bagger in het register en meestal wordt een pc er veel sneller van. suc6
Link naar reactie
Dank je wel voor het antwoord. Ik ben inderdaad bang dat een totale installatie het antwoord is. Regclean had ik al gebruikt en dan werkt het weer heel even goed. Het geluid komt trouwens uit de speaker van de pc. Het power lampje knippert dan ook (is dit misschien een aanwijzing dat er iets anders aan de hand is?).
Link naar reactie
Ik heb vanavond ook een piep gehad, het probleem lag bij mijn monitor, die had een te hoge verversingsfrequentie. Ik probeerde de 85Hz. daarbij kreeg je inderdaad een irritante piep te horen. De monitor op 75Hz gezet, zonder problemen! Dus kijk daar eens naar, zet alle apparatuur uit alleen je pc aan, monitor uit, geluid uit, magnetische componenten ernaast uit (halogeenlamp, acculader, dat soort dingen) Groetjes en succes Wouter