Ga naar inhoud

OC AMD Athlon (mt) 1200


Aanbevolen berichten

Ik heb een mobo Abit Kt7A-Raid. 256 intern, maar dat is volgens mij niet van belang. In de BIOS staat de instelling op 12 (FSB) x 100 (Mhz), heb ik dat zo goed begrepen? Nu staan er daarna nog de volgende mogelijkheden: 1200 (133) x9 133/33 >=1300 (100) x12above 100/33 1333 (133) x10 133/33 1400 (133) x10,5 133/33 Welke instellingen kan ik nu proberen? Ik raak wat in verwarring door die 133Mhz. Daarom zou ik nu eigenlijk alleen maar die instelling 1300 durven gebruiken, maar daar staat weer dat vreemde >= en above, termen die ik in dit verband eigenlijk nog nergen gezien heb.
Link naar reactie
Die >=1300 is voor 1300 200 en 1400 200 MHz processoren, standaard gaan de multiplier maar tot 12,5x op een thunderbird. daarom moeten 1300 en 1400 200 processoren ook altijd locked zijn als ze in een KT7A gaan. Verder zal een andere setting je niet zomaar gaan lukken, je moet eerst je processor unlocken voor je andere multipliers gebruiken kan. Voor OC'en, zie mijn sig :smile:
Link naar reactie
Daar baal ik van. Om aan mijn processor ta gaan klooien zal ik me eerst wat moed moeten gaan indrinken, en dat gaat weer ten koste van een vaste hand :smile:. Eigenlijk loopt mijn pc wel naar tevredenheid, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt hier naar de maximale mogelijkheden. Kun jij iets zinnisg zeggen over de mogelijkheden die ik zou kunnen behalen. 5 tot 10 % lijkt me nou niet echt de moeite waard, of zie ik dat verkeerd?
Link naar reactie
Daar baal ik van. Om aan mijn processor ta gaan klooien zal ik me eerst wat moed moeten gaan indrinken, en dat gaat weer ten koste van een vaste hand :smile:. Eigenlijk loopt mijn pc wel naar tevredenheid, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt hier naar de maximale mogelijkheden. Kun jij iets zinnisg zeggen over de mogelijkheden die ik zou kunnen behalen. 5 tot 10 % lijkt me nou niet echt de moeite waard, of zie ik dat verkeerd?
Link naar reactie
Hm, lukt het bij jouw niet? Je kan het altijd nog met zilverlijm proberen, maar de aanschafkosten daarvan zijn behoorlijk hoog...(relatief gezien tegen de kosten van een nieuwe processor) Je kan een ander merk potlood proberen, ik heb wel hier en daar gelezen dat sommige potloodtypen niet goed willen. (mijne was unlocked met een standaard HB potlood bij de C1000 vandaan)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...