Ga naar inhoud

UNLOCKEN CPU


Aanbevolen berichten

Mja, meer voltage kan je niet halen met een standaard mobo, dus ik zou bijna zeggen dat je aan de max zit. Als je geheugen fouten geeft enzo, dan zou je dat bijvoorbeeld bij het opstarten ook al moeten merken, of bij het werken onder windows. Het kan zijn dat je meer voltage nodig hebt, maar dan zal je aan het mobo moeten solderen, maar ik denk eerder dat je CPU gewoon aan de max zit. Heb je echt die 1.85V nodig, of heb die die voor de zekerheid zo hoog gezet? Als je op een lager voltage draaien kan dan zal je temp. ook flink zakken in ieder geval.
Link naar reactie
Mja, ik heb het door eynstein laten doen toen ik mijne kocht, dat koste 15 euro. Af ze het ook doen als je hem zo opstuurd weet ik eigenlijk niet. Als je zelf de spullen koopt, zoals zilverlijm, dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt denk ik. Als ik ff goed reken (lees als windows rekanmachine goed rekend :grin: ) dan heb jeje FSB op 145 MHz staan, en loopt de PCI op 36 MHz, en de AGP bus op 72 MHz. Dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem, dat moeten de meeste kaarten wel kunnen halen. Je geheugen zal dit denk ik ieg wel wat minder vinden, zeker als het wat goedkoper geheugen is. Punt is alleen dat die blauwe schermen door de processor kunnen komen, of door het geheugen. Kan je misschien het DDR voltage in je bios installen? Je zou kunnen proberen om je geheugen op 2.7V te laten draaien ipv 2.5V, en evt. op CAS 2.5 ipv CAS 2, als hij dan wel stabiel blijft dan weet je ieg dat het aan je geheugen ligt. Heb je verder niet een vriend/kennis oid die toevallig een CPU heeft die wel een overclock van 8% haalt, bijvoorbeeld een TB 1000 MHz 266 FSB? Als die het wel goed doet dan weet je ieg zeker dat het aan je geheugen ligt. Dat is ieg een reden waarom ik mijn CPU liever meteen unlocked heb, dan zijn dit soort dingen veel makkelijker te testen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...