Ga naar inhoud

Installatie problemen k7s5a


Aanbevolen berichten

configuratie: MB k7s5a 512 mb sdram amd 1600xp HD Maxtor 40 GB HD Maxtor 8GB sis 6326 video modem netwerkkaart ivm kabel (geen netwerk) sound on board etc. Na aanschaf van mb en processor alleen maar problemen met installatie van software. In eerste instantie ging alles perfect, maar na verloop van tijd werd de comp. steeds langzamer. Kon het internet niet meer op etc. Toen na volgende installatie alles weer goed draaide liepde comp. na een uur "spontaan" vast. Extra coolers geplaatst en nu gaat dat in ieder geval een stuk beter, maar of de temp ook echt het probleem is/was betwijfel ik. Dualboot met windows 98 se en w2k verdwijnd spontaan en alles moet opnieuw worden geinstalleerd. Dit gebeurd op de meest vreemde momenten. Vandaag weer alles opnieuw geinstalleerd, en je raad het al na van loop van tijd alles weer weg. Virus scanner (Norton 2002) gedraaid, niets gevonden wat voor problemen kan zorgen. Ik weet niet wat ik nog meer moet doen om problemen te verhelpen, wie kan er nog enkele suggesties doen. PS. W98SE moet geinstalleerd zijn i.v.m. telebankieren.
Link naar reactie
erkend ECS probleem is de voeding. Dit bord is zeer veeleisend. Zelfs diverse 300 watt voedingen (amd aproved!)voldoen vaak niet. De voeding kan bij dit bord de meest vreemde problemen veroorzaken. (overigens werkt het dan soms weer wel met een zeer goede 250 watt voeding). Hoe dan ook, eerste advies is toch een beter voeding te proberen. Overigens is er op http://www.ocworkbench.com/index.stm een zeer uitgebreid ECS forum te vinden, waar bijna alle problemen met dit bord besproken te worden (heeft ook een psu(=voeding)faq) Succes.
Link naar reactie
Ik heb niets getweakt. nadat ik nu weer een dualboot gemaakt heb loopt de comp. weer fast in w98se. in w2k gaat het beter. maar heb nog geen tijd gehad om er echt mee aan de slag te gaan. het bios is nog de standaard bios. Kun je mij ets meer over jouw problemen vertellen. hoe kan ik de snelheid van het geheugen terug brengen? de comp. is trouwens niet van mij en moest weer terug naar de eigenaar. op het moment dat hij bij mij draait gaat het goed en als hij bij de eigenaar is beginnen spontaan de problemen weer. ik heb de comp. nog niet aan gezet en opgestart en na verloop van tijd tijdens installeren loopt hij weer constant vast. ik krijg er de balen van.
Link naar reactie
Op zich liep het systeem bij mij direct. Probleempjes die ik tegenkwam met de oude Bios: geheugen te snel geeft vreemde problemen (denk ik). In het begin bleek de Bios nogal eens gewist. Sinds ik het geheugen "gewoon" heb staan, heb ik dat probleem niet terug gezien. Het opstarten van de PC duurt soms 30 tot 60 seconden voordat ik ook maar iets zie en hoor gebeuren. Met de nieuwe Bios heb ik dat probleem niet teruggezien. De nieuwe Bios controleert mijn SCSI kaart ook, de devices worden nu getoond. Andere problemen hadden betrekking op mijn Philips 3610 brander. Gaf een fout en de brandsoftware bleek zeer instabiel. Opstarten na het verschijnen van het bureablad, duurde zo'n 1 minuut langer. Ik weet niet of dat een hardware probleem of software probleem was. Desondanks heb ik die brander vervangen door een externe SCSI versie. De HP 5P SCSI scanner die geeft ook nog wel eens een probleem. De bewuste driver kan ik niet checken met verifier, dus weet ik niet of die de problemen veroorzaakt. Windows 2000 krijg ik vervolgens moeilijk uit. Lijkt dus op een geheugenlek. Dat probleem ligt volgens mij niet aan de K7S5A. Zo'n crash had ik afgelopen donderdag, vandaar dat ik nu toch maar de nieuwe Bios versie heb geplaatst. Gewoon om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt. Overigens is de link die werd gegeven interessant. Verschillende mensen melden allerlei ernstige problemen. Maar gelukkig ook positieve reacties, mijn mobo hoort daar ook bij (denk ik zo).
Link naar reactie
[quote:766f5180e1] het bios is nog de standaard bios. ... hoe kan ik de snelheid van het geheugen terug brengen? [/quote:766f5180e1] Welke Bios versie? De snelheid van het geheugen is aan te passen op "Advance Setup Page" (zie ook handleiding, pagina 22 en 23). Normaal is: Timing Setting Mode -> Normal SDR/DDR CAS Latency -> SPD Ik heb de eerste op Fast staan. Kan nog iets sneller. Het is wel zo dat de handleiding voor een oudere Bios is want er ontbreken nog een aantal "delay/timing" instellingen, die wel in mij oude en huidige Bios zitten.
Link naar reactie
Het kan een voedingsprobleem zijn. Maarre ik gebruik een toevallig in mijn bezit gekomen 250 Watt voeding voor mijn K7S5A. Ik heb niet de indruk dat de voeding instabiel is. Misschien als het geheugen sneller staat, dat de stroompieken groter zijn, maar ja, dat zullen dat wel korte piekjes zijn, want anders was het geheugen al lang verbrand.
Link naar reactie
[quote:a02f9b542c] Op 16-02-2002 17:23, schreef Hans.Vosman: Het kan een voedingsprobleem zijn. Maarre ik gebruik een toevallig in mijn bezit gekomen 250 Watt voeding voor mijn K7S5A. Ik heb niet de indruk dat de voeding instabiel is. Misschien als het geheugen sneller staat, dat de stroompieken groter zijn, maar ja, dat zullen dat wel korte piekjes zijn, want anders was het geheugen al lang verbrand. [/quote:a02f9b542c] Het klopt dat het bord soms gewoon werkt met een lichtere voeding. Toch blijkt een groot deel van de voorkomende problemen met dit bord aan een ovoldoende (qua vermogen of kwaliteit) voeding te liggen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...