Ga naar inhoud

MSI Board 845 Pro 2


Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem. Ongeveer een maand terug heb ik mijn PIII om laten bouwen naar een PIV 1600. Naast een nieuw board (MSI 845 Pro2) is er een nieuwe processor, nieuw geheugen (256 MB 133 MHZ) en nieuwe videokaart (32 MB AGP kaartje) een nieuwe SCSI kaart (Adaptec), nieuwe voeding en een nieuwe cooler in gekomen. Wat er overgebleven is van de 'oude' machine bestaat uit de diskdrive, de harddisk, de CD-rom speler en een CD brander. Het probleem is het volgende: regelmatig loopt de pc vast, meestal bij het opstarten. Bij een tweede reboot kan de pc nogmaals vast lopen. Ik heb een derde keer nog niet meegemaakt. Een maal ook een melding gehad over te weinig systeembronnen (op dat moment draaide explorer 5.01 en Word 2000). Daarna liep de pc ook steeds vast. Via een kennis, die ook een MSI board heeft, hoorde ik dat dit moederboard niet zo goed is. Hij heeft dezelfde problemen met een MSI board met een AMD processor en draaiend onder Win ME. De leverancier heeft de pc al eens nagekeken en voorzien van de nieuwste inf drivers van MSI (vanaf CD). Wat ik ook doe (weinig tot geen programma's, progs uit het opstartmenu e.d. zonder randapparatuur, andere windows cd) ik weet geen oplossingen meer. Volgende week gaat de machine terug naar de leverancier voor een tweede controle en ik had graag wat gebruikerservaring. Wie heeft er nieuws of kan mij helpen??
Link naar reactie
Heb je na het ombouwen misschien de harddisk weer gewoon teruggeplaatst zonder Windows e.d opnieuw te installeren. In dat geval treden dit soort problemen wel vaker op. Verder is het MSI bord van redelijke kwaliteit, maar z'n broertje 845 Ultra is stukken beter inderdaad... [ Dit Bericht is bewerkt door: Tweaker op 2002-02-13 23:49 ]
Link naar reactie
Ik zou zeggen dat het eerder een hardware probleem is, omdat hij bij het opstarten ook al vast loopt. (Of is het tijdens het opstarten van windows zelf?) Probeer anders even zonder overbodige dingen als netwerkkaarten, en een geluidskaart etc. Als dat je probleem oplost, dan weet je waar het aan ligt. Ook kan je nog even proberen of je geheugenmodules goed zijn, door ze met een andere te verwisselen, of, als je er 2 hebt, ze 1 voor 1 te proberen. Zelf heb ik ook al eens een probleem met opstarten gehad, toen heb ik mijn soundcard van PCI slot 2 naar PCI slot 3 verplaatst, en toen was het opgelost.
Link naar reactie
kijk even de timings van je geheugen na, en probeer ze wat neutraler te zetten (cas 3 b.v.) Als dit niet helpt kijk even of er kaarten zijn die een irq sharen, en verhelp dit zo mogelijk..... (netwerkkaarten b.v. doen meestal niet moeilijk met sharen, geluidskaarten, vga, scsi controllers e.d. kunnen er wel eens problemen mee hebben....)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo allemaal, Het probleem lijkt opgelost. De leverancier heeft eerst de volgorde van de IDE's veranderd, maar daar kreeg ik alleen maar meer problemen door. Als laatste redmiddel er een ander moederboard in geplaatst, een AOpen AX4BS Pro. Het lijkt erop dat alle problemen verleden tijd zijn. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...