Ga naar inhoud

Doorgebrand geheugen; consequenties?


Aanbevolen berichten

2x32 mb SDRAMM geheugen in een Pentium MMX 266 Mhz computer. 1 bank zat los, weer vastgezet en opnieuw opgestart. Boel begint te ruiken en ik zie later dat desbetreffende bank is doorgebrand... afgezien van mijn vraag hoe dit kan, zou ik graag willen weten of dit doorbranden evt consequenties kan hebben op de rest van de hardware. computer start in ieder geval helemaal niet meer op. ik geloof dat de tweede geheugenbank dan ook kapot is... heeft iemand suggesties of tips?? bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Ja, je kunt heel goed méér hebben vernield. Ik heb dit bij kennissen 2x meegemaakt. Hier werd het geheugen verkeerd geplaatst, waarna het bord zltijd instabiel bleef. Hangers, crashes enzovoort. De enige manier is om een andere module te plaatsen, kijken of ie wil booten en zo ja, het systeem in de praktijk testen.
Link naar reactie
bedankt voor de reactie! ik krijg als ik de computer aandoe de volgende geluiden: een lange en 3 korte piepjes. ik heb ergens gelezen dat dit dan een videokaart probleem zou kunnen zijn? betekend dit dat de videokaart kapot is oid? en betekend dit dat het moederbord het nog doet?? allemaal vragen en het lijkt of ik me nu in een labyrinth ga begeven....help! naja, alle hulp/suggesties zijn welkom, alvast bedankt
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...