Ga naar inhoud

Problemen met intern geheugen


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst getracht mijn pc qua geheugen een beetje op te boosten, ik wilde 2 x 256 SDRAM plaatsen. Na het plaatsen van het geheugen, en het aanzetten van de PC telt hij het geheugen er wel bij, maar de PC start niet door. Mijn moederbord is van Intel, en het is de SE440BX2, en er zitten 3 banken in. Volgens het boekje gaat hij maar tot 3 x 128 Mb, maar na een Bios update, gaf hij bij de specs van het mainboard aan dat er ook Sims van 256 MB inkunnen, ik heb dat dus gedaan, en het ging niet zo lekker, toen heb ik er dus 1 van 64 Mb laten zitten, en er twee van 128 Mb bij geplaatst, (320 MB). Mijn vraag is dan ook hoe dat kan, als er op de site dus staat dat het kan, en vervolgens na het bijprikken, je er achter komt dat hij niet verder start. Ligt dit soms aan de soort cq merk geheugen?? Wie kan mij helpen. PS: de PC draait nu goed, maar ik kan er slecht tegen dat hij niet meer geheugen aan zou kunnen!!! Alvast bedankt Greetz :smile: Seahawk
Link naar reactie
Misschien ligt dit aan het maximale geheugen wat de chipset hebben kan? 3x128=384 MB, en jij propte er 576 MB in. Misschien is het zo dat hij wel met 256 MB modules overweg kan, maar dat de limiet 384 MB blijft. Probeer ze eens 1 voor 1, misschien dat dat werkt. Het kan idd aan het merk liggen, als dat zo is moet je ze gewoon even omruilen.
Link naar reactie
BX cjipset kunnen wel met 256 mb modules overweg, maar lang niet met alle :sad: Het heeft te maken met hoe groot de modules zelf zijn (de zwarte blokjes op de dimm) Hoe het precies zit weet ik niet. Twee links met info, maar of je dan veel wijzer wordt ?? http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/157974/1/35 http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/169455/1/35 En je hebt kans dat hij gewoon niet goed werkt als je alle dimm sloten volpropt. Dus begin met 1 van 256 mb (in bank 1) en kijk of hij alles herkent werkt dit dan stop je in bank 3 nog een keer 256 mb. Werk je met win98me zou ik niet verder gaan, win98 kan niet goed overweg met meer dan 512mb geheugen :sad:
Link naar reactie
In ieder geval bedankt voor Jullie reacties, ik ga het zeker ff proberen, en inderdaad misschien 1 voor 1, blijf het alleen raar vinden dat voor mijn moederbord in de beschrijving over 3 x 128 wordt gesproken, en op de site van Intel over 3 x 256, zal dan ook wel aan het merk liggen!!! Bedankt nogmaals Greetz :smile: Seahawk
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...