Ga naar inhoud

OVERKLOKKEN VAN EEN XP 1600+ op MSI 6330 Lite


Aanbevolen berichten

[quote:0adbface09] Op 29-01-2002 16:02, schreef hjs: Zoek in de bios naar Front Side bus settings. Volgens mij werkt Softfsb trouwens niet op jouw moederbord, die gast is al een tijdje geleden gestopt met het progje en dus zal hij je chipset niet herkennen. [/quote:0adbface09] cpu fsb is J17 op moederbord
Link naar reactie
Nee, Read The [b:064e15037c]FINE[/b:064e15037c] manual :grin: :grin: :grin: Je kan trouwens je AXP ook nog unlocken, al is dit moeilijker als bij de thunderbirds. (Je komt over als beginner, dus daar kan je misschien beter niet aan beginnen, tenzij je weet wat je doet.) Op die manier kan je via de multiplier de processor overklokken. (vind je ook in bios, net als FSB) _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-30 18:16 ]
Link naar reactie
LOL, ze zit eerst te vertellen dat overclocken niet nodig is omdat hij dan toch snel zat is, en vervolgens zeg je weer van wel. :smile: Verder moet je er niet alleen zilverlijn overheen smeren, maar ook de 'sloten' er tussen in vullen met iets dat niet geleid, omdat die 'sloten' op een nul niveau uitkomen, waardoor je unlock wel zeker mislukt als je dat niet doet.
Link naar reactie
kijk zal het is uitleggen!! je hebt een amd xp 1600+ als je geen risico wilt nemen waarom dan overclocken?? je FSB verhogen heeft meer risico's dan unlocken. en op tomshardware,com staat precies beschreven hoe je het moet doen en waar je op moet letten. en er is nog een andere manier, dit gaat met geleidend rubber dat je over de L1 punten legt en zo de verbindingen maken. maar ben nog bezig met onderzoeken of dat een betere manier is. en hoe je een xp moet unlocken weet ik ook wel ik wou alleen maar ff aangeven dat het niet moeilijk is!
Link naar reactie
LOL, ik begreep je dan idd even verkeerd. Wat ik bedoelde met risico's tussen FSB en MP OC'en is dat een te hoge FSB (net als te hoge MP) gewoon met een cmos clear weer opgelost wordt. Een foutje met unlocken is iets moeilijker te corrigeren. Meestal zit je tot 140 MHz FSB wel veilig, en heb je toch al snel 70 of 80 MHz extra. (ik heb zelf me FSB op 150 staan en de MP van van me TB op 8, kwestie van goed geheugen gebruiken.) Trouwens, ik heb me ok wel eens afgevraagd waarom ze voor de AXP nog niet van die unlock plakkers hebben (ik heb ze ieg nog niet gezien), die had je ook voor de TB. Dan hoef je niet meer met lijm oid te klooien.
Link naar reactie
Bottom line is, die 1600+ overklokken doe je voor de lol, niet omdat de CPU er veel sneller van wordt. Oh, je zult het verschil wel kunnen meten en misschien ook wel merken in het dagelijks gebruik (is al minder waarschijnlijk), maar je zult het aanschaffen van een nieuwe pc niet kunnen uitstellen door de snelheidswinst. Daar is het verschil te klein voor. Wil je nog steeds overklokken, maar geen risico lopen, dan zou ik met kleine stapjes de FSB verhogen, totdat de pc onstabiel wordt. Misschien kun je hem dan weer stabiel krijgen door het voltage op te voeren of de koeling te verbeteren, anders neem je een stapje terug. In de praktijk zit er nauwelijks risico aan deze manier van overklokken, dus als je wilt kun je het proberen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...