Ga naar inhoud

Kan ik???


Aanbevolen berichten

Het hangt er vanaf: Die 550 MHz is een Coppermine, de 1,1 GHz is misschien een Coppermine, of een Tualatin. Het moet een Coppermine zijn om te willen werken. Neem anders een 1 GHz PIII, dat is gegarandeerd een Coppermine. Verder heb je misschien BIOS ondersteuning nodig voor de hogere multiplier, zonder BIOS ondersteuning heb je kans dat het niet werkt, of dat de snelheid niet correct wordt aangegeven. Tot slot moet de FSB van je moederbord overeenkomen met de FSB van de CPU.
Link naar reactie
Op een nieuw moederbord zul het grootste deel van je oude hardware weer kunnen aansluiten, alleen je hebt waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig en als als je nog ISA kaarten hebt zul je die ook niet meer kunnen gebruiken. Nieuwe moederborden hebben alleen nog PCI. Ik verwacht echter niet dat in jouw systeem veel ISA kaarten zitten, die waren toen ook al verouderd. Als je nog PC100 geheugen hebt kun je daar ook niets meer mee. Mijn advies is om een Socket A moederbord te nemen met een KT266A chipset en DDR geheugen. Zet er een Athlon XP 1700+ of 1800+ in en je hebt een erg snel systeem voor een erg redelijke prijs. De meeste KT266A moederborden zijn tegenwoordig erg goed, neem bijvoorbeeld ASUS, MSI, EPOX of Abit.
Link naar reactie
[quote:de755c61d8] Op 27-01-2002 15:57, schreef egslim: Op een nieuw moederbord zul het grootste deel van je oude hardware weer kunnen aansluiten, alleen je hebt waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig en als als je nog ISA kaarten hebt zul je die ook niet meer kunnen gebruiken. Nieuwe moederborden hebben alleen nog PCI. Ik verwacht echter niet dat in jouw systeem veel ISA kaarten zitten, die waren toen ook al verouderd. Als je nog PC100 geheugen hebt kun je daar ook niets meer mee. Mijn advies is om een Socket A moederbord te nemen met een KT266A chipset en DDR geheugen. Zet er een Athlon XP 1700+ of 1800+ in en je hebt een erg snel systeem voor een erg redelijke prijs. De meeste KT266A moederborden zijn tegenwoordig erg goed, neem bijvoorbeeld ASUS, MSI, EPOX of Abit. [/quote:de755c61d8] Ik kan niets vinden van een chipset KT266a welke zou je cht aanbevelen ik weet niet welke ik zou moeten kiezen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Keannu op 2002-01-27 16:06 ]
Link naar reactie
Moederborden worden gemaakt op basis van een chipset. Er zijn slechts enkele chipset fabrikanten, maar erg veel bedrijven die de chipsets kopen en ze inbouwen in moederborden. Moederborden op basis van dezelfde chipset hebben uiteraard veel overeenkomsten, hoewel er grote verschillen kunnen zijn in kwaliteit van de andere onderdelen en extra's. De KT266A chipset van VIA is tegenwoordig een erg betrouwbare en hoog presterende basis voor een Socket A moederbord. Hier: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1578 kun je een vergelijking vinden van verschillende KT266A moederborden, dan kun je zelf zien wat elk bord te bieden heeft en wat je zelf wilt.
Link naar reactie
[quote:4712f62b43] Op 27-01-2002 21:32, schreef mullener: AX6BC is een slot 1 bord, 100 FSB. Je heb dus een slot 1 > socket 370 converter. Die ondersteunt geen 1 GHz PC133 coppermine, laat staan tualatin. [/quote:4712f62b43] Veel BX borden draaien probleemlooos op een 133 MHz FSB, hoewel dat niet gegarandeerd is. En Celeron (Tualatin) heeft een 100 MHz FSB. Bovendien bestaan er volgens mij ook 1GHz PIII's met een 100 MHz FSB. Intel heeft zo ongeveer elke variant daarvan gemaakt. Het wordt echter een heel gedoe om de juiste spullen te vinden, en converters willen nog wel eens problemen geven.
Link naar reactie
Veel BX borden draaien probleemlooos op een 133 MHz FSB, hoewel dat niet gegarandeerd is. En Celeron (Tualatin) heeft een 100 MHz FSB. Bovendien bestaan er volgens mij ook 1GHz PIII's met een 100 MHz FSB. Intel heeft zo ongeveer elke variant daarvan gemaakt. Het wordt echter een heel gedoe om de juiste spullen te vinden, en converters willen nog wel eens problemen geven dus je bedoelt koop en nieuwe pc [ Dit Bericht is bewerkt door: Keannu op 2002-01-27 22:39 ]
Link naar reactie
Coppermine loopt door tot 1,1 GHz tualatin is vanaf 1,2 Ghz dus het zou moeten werken op een slot een, mits je een 370 converter aanschaft. Je moet dan die van asus hebben (computerland heeft ze). trouwens kan een 133 mhz coppermine volgens mij wel werken op een 100 mhz bordje. Hij loopt aleen op een busclock van 100 mhz. (en ja je mhz gaan ook achteruit) Ik dan voor een celeron 1 ghz of 1,1 ghz gaan; die heeft een 100 mhz busclock en is nog goedkoper ook. en loopt nog sneller ook omdat je geen "Mhz"-verlies hebt, anders btje zonde van j geld. of je schaft natuurlijk een nieuwe mobo aan met een p3.. suc6 _________________ COMPuTeRS ZiJN NeT VRouWeN; Je WoRDT VaaK SCHiJT eN SCHIjT ZiEK VaN Ze, MaaR ToCH KuN Je NiET ZoNDER Ze!! :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: X-TREMiST op 2002-02-01 11:46 ]
Link naar reactie
Als je een 133MHz FSB processor in een BX board steekt, moet je wel zorgen dat je een goede grafische kaart hebt! BX mobo's hebben namelijk geen AGP 1/2 divider, dus de AGP loopt dan op 2/3. Dat is 89 MHz ipv 66 MHz. Ik heb hier een GF2 GTS in een BX board met een 133MHz FSB PIII800, en dat werkt prima. Met de vorige grafische kaart (voodoo banshee) moest ik steeds terugklokken als ik een spelletje spelen wou, om de AGP bussnelheid omlaag te halen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...