Ga naar inhoud

BIOS


Aanbevolen berichten

ik heb ff een heel simpel vraagje Ik heb ruzie met een compaq presario 8770. Ik wil in de BIOS wat instelligen veranderen Maar er is 1 klein detail: ik kom niet in de BIOS :sad:. heb al van alles geprobeerd. f1, f2, f10, del, esc, maar niks laat me erin wie kan me helpen?? alvast bedankt groeten remco [ Dit Bericht is bewerkt door: re//co op 2002-01-23 14:05 ]
Link naar reactie
Check eens met fdisk ofdat er een "niet dos partitie" op de HD aanwezig is... Zo ja, dan heb je een softbios (Er zit wel een BIOS chip in je PC, maar die heeft de "interface software" op een aparte partitie op je HD staan) en is deze mogelijk beschadigd zodat je er niet meer in kan komen (met F10). Zo niet, dan kan het zijn dat je softBios er ooit afgewipt is en moet je een nieuwe installeren. Zoeken dus op de site van Compaq naar een update pakket... Probeer deze link eens, je moet iig zoeken naar een Rompaq...: http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp#rompaqs%20and%20system%20software
Link naar reactie
ik wat gevonden... met fdisk geeft ie het volgende: totaal 3 partities partities partitie 1 --> type: Non-DOS Mbytes: 8 partitie 2 --> type: PRI DOS Mbytes: 2045 --> FAT16 partitie 3 --> type: EXT DOS Mbytes: 2067 De externe DOS partitie heeft 1 logisch DOS station. D: MB: 2045 Systeem: FAT16 Gebruikt: 99% Met F10 en Ctrl+Enter krijg ik de volgende melding: Error booting Diags Partition Boot Diags diskette from A:
Link naar reactie
Kijk, je softbios is dus idd beschadigd of zoiets, want hij roept dat je van Diskette moet booten. Bij compaq dus even dat Rompaq downloaden, uitpakken en op diskette zetten. Prop je de diskette erin, comp aanzetten en vervolgens de instructies op het scherm volgen... Succes... Nog een laatste opmerking, je hoeft die partitie op je HD niet perse te hebben, nadeel is dan wel dat je als je iets in je BIOS wil veranderen je van diskette moet booten en dat duurt langer. (maak voor de zekerjheid in dat geval ook een backup van die diskettes...)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...