Ga naar inhoud

Socket 423 of 478???


Aanbevolen berichten

De 478 is de nieuwste socket en ondersteunt ook de nieuwste PIV's (Northwood) die naar verluidt tot 3 GHz zullen gaan. De 423 is de oude socket en gaat tot maximaal 2GHz en dan ook nog alleen de oude 'Wilamette' kern. Alleen al met het oog op de toekomst zou ik voor een 478 socket gaan en dan in combinatie met de P IV Northwood. Voor zover ik weet maakt de socket op zich, (met de zelfde cpu) geen verschil in performance. Overigens zou ik voor DDR geheugen (845D chipset) kiezen en geen RD geheugen. De toekomst voor dit geheugen is helemaal niet zo zeker meer. Bovendien heeft RD-ram bij veel applicaties nauwelijks voordeel t.o.v. DDR-geheugen [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy van Wuyckhuyse op 2002-01-22 19:41 ]
Link naar reactie
Als je toch niet van plan bent om je CPU later te vervangen door een sneller type op hetzelfde moederbord kun je net zo goed een Socket 423 nemen. Overigens is Northwood veel beter dan Willamette, maar voorlopig ook veel duurder. Of DDR wel zo geschikt is voor P4 vraag ik me eigenlijk af; met de huidige snelheden maakt het niet uit, maar bij Tomshardware hebben ze een 3,0 GHz Northwood op DDR vergeleken met de huidige P4 met RDRAM. De 3,0 GHz won, maar de marge was veel te klein. Dat kan betekenen dat DDR 266 in de toekomst niet in staat is om P4 bij te houden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...