Ga naar inhoud

Upgraden Processor


Aanbevolen berichten

Ik heb een AOpen moederbord AX6B met een BX-chipset en een PII350 slot1 voet. Om het wat op te krikken dacht ik om de processor te vervangen door een Celeron 1,1 of 1,2GHz. Is dat de moeite waard qua snelheidswinst of toch maar doorsparen voor een nieuwe computer? Ik doe niet veel aan 3D-spelletjes, maar voornamelijk foto's bewerken.
Link naar reactie
Die nieuwe Celerons werken niet met een BX chipset, het schijnt wel te willen met een speciale slot -> socket converter van Powerleap. Let wel, met een gewone converter wil het niet, deze moet speciaal voor Tualatins werken. De nieuwe Celerons zijn van het Tualatin model, te beginnen vanaf 1,1 GHz. Overigens gebruiken ze nog steeds een 100 MHz FSB, dus het zou wel een flinke boost betekenen. Waarschijnlijk is er ook nog een nieuwe BIOS nodig, maar misschien maakt de converter dat overbodig?
Link naar reactie
Dat zal je niet lukken, in ieder geval met de C1200 (Tualatin) niet. Deze zijn niet pin compatible, en gebruiken een iets ander busprotocol. Bovendien kan dat mobo waarschijnlijk ook geen 1.475V leveren, alleen hoger. Voor Tualatins hebben een I815B chipset nodig. Die converter van powerleap schijnt het wel te doen, maar die schijnt ook behoorlijk aan de prijs te zijn. _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-22 15:05 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...