Ga naar inhoud

BIOS fout, maar niet in XP


Aanbevolen berichten

ik heb een aopen Ax33 moederbord, de bios is van feb 01. Ik draai als os XP, nu heb ik het probleem dat bij het opstarten mijn tweede harde schijf inmiddels, ooit ging dat wel goed, niet meer wordt herkend, hij heeft dan none aan. wannner uiteindelijk xp is geladen geeft hij wel aan dat er een tweede harde schijf is en ik kan die ook benaderen. mijn c schijf staat als ide 1 master, de CD als slave. Verder op ide 2, de befaamde tweede harde schijf als master en daar is de brander slave. een bios flash zit er niet in, want eveneens een probleem is dat ik trammelant heb met de A schijf, ik kan wel diskettes lezen, echter niet formatteren en dus ook bootable maken. Kabels en dat soort gein heb ik al vervangen. Heeft iemand enig idee? henk
Link naar reactie
"ooit ging dat goed". Wat is er sindsdien allemaal verandert? Zet je masters aan het eind van de IDE kabel en de slaves halverwege. Kan wonderen doen. Zeker als je Bios het niet ziet en XP wel, kan dit een oplossing zijn. Als dat het niet is, beantwoord dan mijn vraag wat er verandert is voor ik verder kan kijken voor je.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...