Ga naar inhoud

Bios flashen mislukt, en nu?


Aanbevolen berichten

Ik probeerde het bios te flashen van een oude compu. BCM SQ599 mobo, Award bios. Van de site van BCM nieuw bios gedownload (ik weet zeker dat dit het juiste bios was!) maar toch is er iets fout gegaan, na het flashen kreeg ik de melding: "CMOS Checksum Error: Defaults loaded, press F1 to continue or Del to enter setup." Ik druk op F1, krijg dan het boot schermpje met de configuratie instellingen te zien en dat was het. Geen doorstart van IDE-0, geen mogelijkheid om m'n floppy aan te spreken, niets. Compu overnieuw opgestart, bios ingegaan, daar nog een keer aangegeven: 'load setup defaults', maar helaas nog steeds no-go. Hierna heb ik een CMOS-clear gedaan, wat resulteerde in een nieuwe CMOS Checksum Error(is dit normaal?), defaults weer geladen, maar nog steeds niets. Wat nu?
Link naar reactie
Als jeje bios verkeerd flashed [b:00882eda44]nooit[/b:00882eda44] de pc uitzetten, maar eerst je oude terugflashen... maar daar heb je nu niks aan. Mischien kan je de bios hotflashen, dan heb je een bioschip nodig van een identiek moederbord, en moet je die na het booten verwisselen, en dan een bios in je eigen chip flashen. Ik heb wel eens gehoord dat dit werkt, al heb ik er zelf niet zoveel vertrouwen in. Handiger is misschien eerst een mailtje naar de fabrikant sturen met de vraag of ze een nieuwe bioschip voor je hebben. _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-20 15:27 ]
Link naar reactie
[quote:a4a23e11d4] Op 2002-01-20 16:32, schreef Etraman: probleem opgelost, het bleek hardwarematig te zijn. Nadat ik m'n geluidskaart eruit had getrokken werkte het zooitje weer. [/quote:a4a23e11d4] dit komt me erruggggggg bekend voor..... waar heb ik dit eerder gelezen vandaag..... tweak-tweak-tweak-fluit-fluit-fluit, wat zingt het vogeltje mooi..... Crosspost soms.... [ Dit Bericht is bewerkt door: andre@home op 2002-01-20 20:23 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...