Ga naar inhoud

overclocken xp1800+ en radeon 7500


Aanbevolen berichten

Hi Spec: xp1800+ MSI k7T266a pro ATI 3D Radeon 7500 d/t Ik ben aan het proberen mijn procesor en mijn videokaart over te clocken. Bij mijn procesor kom ik niet verder dan 1.61 Normaal 1.53. Ik heb dual boot met Windows ME en WIndows XP Onder windows Xp kom ik een stuk verder zonder problemen,maar onder windows ME max 1.61. Het voltage staat nu op 18.75 dit is ook het maximale wat het moederboard kan. De tempratuur blijft gelijk "50 graden". Is het nog mogelijk om het nog een beetje op te schroeven onder windows ME? Mijn videokaart staat nu op. Identity - Radeon 7500 Memory clock - 240.75 MHz Engine clock - 292.50 MHz. Hoe kun je zien hoe ver je kunt gaan en moet je de memory clock ook flink opschroeven of maakt het niet zoveel uit? Bedankt voor de reac.
Link naar reactie
Je moet gewoon de core en memmory clock langzaam hogher zetten, en kijken wanneer je rare effecten krijgt in bijvoorbeeld 3Dmark. Dan zit je dus iets te hooog, en moet je een paar MHz terug :smile: Is de processor wel stabiel als je hoger gaat in XP?, dus na bijvoorbeeld een uur 3Dmark testen of zo? _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-20 11:58 ]
Link naar reactie
[quote] Is de processor wel stabiel als je hoger gaat in XP?, dus na bijvoorbeeld een uur 3Dmark testen of zo? Hi Onder windows XP is hij juist heel stabiel,ik kan nog een stuk hoger gaan alleen ik speel mijn spellen onder windows ME.en daar krijg ik problemen als ik hoger ga. Ook de tempratuur onder XP is 5 graden lager dan onder ME.
Link naar reactie
Dat je temperatuur lager is klopt wel, XP heeft namelijk een idle functie ingebouwd, waardoor je processor afkoelt als je hem niet echt gebruikt. Zijn de stress temps wel gelijk? _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-20 13:37 ]
Link naar reactie
2001 wel hoor, de high detail tests worden door de processor vertraagd, dat was bij mijn GTS al zo. Verder mag de R7500 geen moeite met 2000 hebben, daar is ook de processor meestal de bottleneck. (bij mij van een GF2 GTS naar een R8500 scheelde 500 punten) Zelf test ik ook altijd met 3Dmark2001, als ik te ver overklok loopt die bijna als 1 van de eersten vast.
Link naar reactie
Ik krig mijn AthlonXP 1800+ ook niet veel verder dan 1610mhz. hoogst gehaald was 1640 stabiel (11.5x144fsb). Ik draai ook Windows XP. Beperkende factor is niet alleen de CPU en de Hitte daarvan. het is ook de rest van je systeem. Als je je FSB overklokt dan klok je ook je PCI en AGP en geheugen en je KT266A chipset over. kan best zijn dat een van die dingen de beperking bepaald. en dat dat onder WindowsXP eerder merkbaar is dan onder WinME. Als je de AthlonXP unlocked dan moet je denk ik veel verder kunnen komen dan 1610mhz. Je kan de AthlonXP zelf unlocken wat een erg moeilijk klusje is als je het nog nooit eerder heb gedaan. (ik heb het niet gedaan helaas) Het heeft zeker wel zin om je CPU te OCen want niet bij alles gebruikt je PC je Radeon 7500.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...