Ga naar inhoud

upgrade ?????


Aanbevolen berichten

Dit onderwerp was al een keer eerder op het forum, maar na de vernieuwing is het verdweenen en dus ook de aangedragen oplossingen. Opnieuw: Ik heb een wat ouder systeem met een pentium 200 mmx. Moederboard Tulip TC76. Ik zou graag wat meer snelheid willen en ben begonnen met van 64 mb naar 160mb te gaan. Is er echter wat aan de processor te verbeteren en zodanig dat het ook zin heeft ? socket 7. , supporting P54c,p55c,cyrix M1/M2 en AMD k5/k6. Intel triton 430 TX chipset. Voltage 3V5 p54c 166/200;3V3 P54C <166,k5,M1; 3V2 AMD-k6-233;2V9 amd-k6-166/200;2V8 p55c,m1l,mx; 2V5 future CPU. Processor clock 66MHz of 60 MHz. Multiplier; 1.5x 90/100 MHz; 2x 120/133 MHz; 2.5x 150/166 MHz; 3x 200 MHz; 3.5x 233 MHz. Split power . Wie heeft een goed idee; of weggooien en overnieuw beginnen . Bedankt vast. Bert
Link naar reactie
Eventueel kun je een K6-2 installeren, tot 400 MHz. Als je de multiplier 2 maakt leest de CPU die als 6, dus met een FSB van 66 maakt dat 400MHz. K6-2 vraagt echter om max 2.3 Volt, dus je zou'm buiten spec draaien. Ik weet niet hoe lang het ding het dan volhoudt. Bovendien heb je waarschijnlijk BIOS ondersteuning nodig. Een nieuw mobo+CPU is een betere oplossing, ook omdat de prijs van een K6-2 meer is dan het waard is om in zo'n systeem te stoppen - vind ik persoonlijk.
Link naar reactie
Bedankt voor jouw antwoord. Ik kan een k6-2-350mhz kopen voor 22 euro. Volgens de verkoper draait die op 2.2 volt.Ik kan eventueel 2V5 instellen. ( future CPU) Echter in de bios staat niets over een processor. Zou de processor 2V5 kunnen hebben en die bios ondersteuning ?? Het mobo dat ik nu heb heeft nogal veel standaard. Netwerk,usb,pci enzv. Volgens mij zit dat niet op de meeste mobo's. Of wel ? vr.gr. poorter
Link naar reactie
Misschien kun je voor je moederbord een BIOS update vinden waarmee K6-2 wordt ondersteunt. In dat geval zal het werken. Als dat niet lukt, dan kun je altijd proberen een nieuwe CPU te plaatsen, maar waarschijnlijk werkt de boel dan toch niet. Het probleem is dat alle onderdelen in je pc verouderd zijn, en dus als bottlenecks werken - helemaal met een tweemaal zo snelle CPU.
Link naar reactie
Inderaad loont het de moeite niet meer om hier nog iets uit te persen. Je zou nog het meeste hebben aan een snelle hardeschijf, maar gezien de leeftijd van het moederbord zal het waarschijnlijk maar tot PIO mode 4 ondersteunen, en daar kom je ook niet ver mee. Gewoon een nieuw bordje kopen. Ik zou gaan voor een Socket A met een Athlon XP 1500+ [ Dit Bericht is bewerkt door: Buggle op 2002-01-18 18:28 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...