Ga naar inhoud

master,slave,jumpers


Aanbevolen berichten

Op een oudere harde schijf (1Gb) kleeft volgende sticker: Master C/D IN,Slave C/D out,Cable select option active:CS in. Ik heb verder geen handleiding van deze HD. Kan iemand me zeggen hoe ik de jumper moet zetten om deze schijf master te zetten op IDE2? Of zet ik hem beter als slave van de eertse harde schijf (1.2GB)? Hoe zet ik dan de cd-rom. Beste dank, Johan.
Link naar reactie
CD-rom slave houden op je andere schijf. Deze schijf master maken op IDE2 Ik heb zoiets ooit al eens gehad. gewoon aansluiten op IDE2 en wel zo dat de kabel iig Master is en dan elkekeer een andere Jumper setting proberen en opstarten na een paar keer heb je van zelf de juiste instelling. je ziet het in het opstart schermpje.
Link naar reactie
let je er ook op dat je de IDE kabels goed aansluit. De rode lijn moet op pin 1 zitten (Pin 1 staat op de onderkant van de harde schijf, op die printplaat kijk daar maar es en zoek naar pin 1. BTW sommige stekkers passen er maar op 1 manier in maar jah ik denk ik zeg het toch maar eff want je bent niet de eerste die z'n IDE kabel verkeerd heeft aangesloten.
Link naar reactie
Het is gelukt.de 2 de schijf wordt herkend. Ik heb ze geformatteerd, ze is dus leeg nu.Het was mijn bedoeling ze gewoon te gebruiken als opslagmedium. Wat ik wel opmerk is dat er automatisch een prullenbak wordt aangemaakt op die schijf die dezelfde inhoud heeft als de prullenbak op de C-schijf. En dat is eigenlijk niet mijn bedoeling: weet hier iemand raad mee? Johan; (btw: alle data kabels vb van het diskettestation enz. hebben een rode lijn aan 1 kant van de kabel: heeft dat dzelfde bedoeling als zo een IDE kabel?)
Link naar reactie
[quote:5f64c17097] Op 06-04-2002 20:54 schreef johangel: Het is gelukt.de 2 de schijf wordt herkend. Ik heb ze geformatteerd, ze is dus leeg nu.Het was mijn bedoeling ze gewoon te gebruiken als opslagmedium. Wat ik wel opmerk is dat er automatisch een prullenbak wordt aangemaakt op die schijf die dezelfde inhoud heeft als de prullenbak op de C-schijf. En dat is eigenlijk niet mijn bedoeling: weet hier iemand raad mee? Johan; (btw: alle data kabels vb van het diskettestation enz. hebben een rode lijn aan 1 kant van de kabel: heeft dat dzelfde bedoeling als zo een IDE kabel?) [/quote:5f64c17097] Bij de eignschappen van de prullenbak/recycle bin, kun je per station een prullenbak instellen. De rode ader wordt altijd verbonden met pin-1 ja.... en dit is vrijwel altijd aan de kant van de voedingconnector. Bij floppydrives wil dit nog wel eens verschillen.
Link naar reactie
het volgende probleem dat ik tegenkom is dat de floppy-drive niet meer te benaderen is. Ik heb hem er wel uitgehad, maar volgens mij op dezelfde manier er terug weer in. Hij krijgt stroom, andere floppy-drives doen het ook niet, maaris niet te benaderen in verkenner. Toch iets verkeerd aangesloten? Johan
Link naar reactie
brand het lampje van het ding voortdurend? edit: zo ja, ff kabel omdraaien _________________ maart 2003 Het Computer!Totaal forum... wat was dat ook al weer. het is lang geleden dat ik daar geweest ben sinds off-topic daar weg is... [ Dit bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-04-07 15:31 ]
Link naar reactie
als ik de pc laat opstarten via de floppy geeft hij volgende fout "floppy drive error(40).Maar dat geeft hij dus bij 3 geprobeerde diskettestations.Het zou toeval zijn dat die alle 3 kapot zijn. Nu is de zaak dat ondertussen windows niet meer opstart(geeft een lijst van beschadigde of ontbrekende bestanden) dus zou ik dringend via de floppy iets moeten kunnen ondernemen. help,Johan
Link naar reactie
kan men ergens zien dat die fd-controller stuk is? Ik heb nog wel een 2de oud moederbord met een pentium 1 op,een recenter dan het vorige denk ik want er staan 2 dimm-poorten op, maar het probleem hier is dat er in de verpakking van dat ding een losse jumper lag. Dus ergens moet die jumper nog op dat bord en ik zou bij god niet weten waar die jumper van dat mobo is gesprongen. Bestaan daar ergens instructies over? Het is evenals het vorige merkloos? Johan
Link naar reactie
[quote:69efe29bdd] Op 07-04-2002 22:46 schreef Mithrandir: dat is een beetje afhankelijk van je bios, maar bij "integrated periphials" kun je floppy disk driver vaak wel disabelen bij de nieuwere biossen (iig vanaf 686) als je nog maar twee floppies hebt gehad... dan zou ik daar eerst maar eens mee testen... [/quote:69efe29bdd] Als je er een slechte floppy in hebt zitten, dan krijg je geen error bij het opstarten, maar als je hem in windows uit probeert te lezen dan werkt ie gewoon niet. Als je hem disabled dan krijg je trouwens die foutmelding ook niet, dan detecteerd hij hem gewoon. Volgens mij moet de fout dus ook in de flatcable zitten, of de FDD conroller op het mobo is stuk. Waar die jumper op je mobo moet kan je misschien uit de handleiding vissen, daar staat vaak een jumperoverzicht in. Als je geen handleiding hent, dan moet je die ff downloaden, als je het merk niet weet dan moet je die even opzoeken met de biosstring, of met het FCC nummer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...