Ga naar inhoud

vet of geen vet


Aanbevolen berichten

Dat heet Koelpasta. En dat verhaal klopt inderdaad. Het zorgt ervoor dat het koellichaam beter op de processor past (kleine oneffenheden worden weggewerkt). Daardoor wordt de warmte afvoer naar het koellichaam beter en blijft de processor dus koeler. Je moet echter uitkijken dat je niet teveel pasta gebruikt, want dan gaat het juist isoleren en wordt je proc. juist warmer. Ik weet niet of het tegenwoordig nog is, maar koelpasta was altijd een giftig goedje. Te verkrijgen bij de beter electronica zaak.

------------------ Your face! Your ass?! What's the difference?!!

Link naar reactie
Aha! Dat hadden ze mij niet verteld in de winkel, dat je er ook teveel op kunt smeren... Bastards! Enne, hoeveel zou ik op mijn AMD Athlon 1.33 GHz moeten smeren? Zo dun mogelijk, of zo dik als 2 A4-tjes? Kun je wat tips geven? De boel wordt erg warm van binnen en ik denk dat de koelpasta daar ook wel aan bijdraagt (ik heb gewoon een flinke kledder op de processor gekwakt en het koelblok er op gezet en de restjes met een keukenrol verwijderd -klinkt professioneel he- )

Grtz,

MvL

Link naar reactie
"Aha! Dat hadden ze mij niet verteld in de winkel, dat je er ook teveel op kunt smeren... Bastards!" Ja, ze willen je natuurlijk weer zo snel mogelijk terug hebben in die winkele :grin: . Maar je moet inderdaad maar een dun laagje erop smeren, zodat het net allemaal bedekt is.

------------------ Your face! Your ass?! What's the difference?!!

Link naar reactie
Zelf haal ik dat stuk 'kauwgom' er altijd gewoon af, normale koelpasta werkt gewoon veel beter. Maakte bij mij ieg ruim 10c verschil, op een standaard retail koeler, die ik op een Duron 700 sysyteem van mezelf gezet heb.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380)

[This message has been edited by BA (edited 28-11-2001).]

Link naar reactie
Je kunt toch beter wel een flinke kwak er mikken maar dan moet je voorzichig al het overtollige eraf schrapen ( met een mes bijvoorbeeld) waardoor er overal echt flintertjes zitten. Die pasta geleid relatief slecht (t.o.v. koellichamen) maar is dus bedoeld om de loze (=lucht) ruimtes op te vullen tussen proccesor en koellichaam. Die pasta geleidt wel beter dan lucht. Het verschil tussen een goede of een slechte montage kan inderdaad vele graden uitmaken. Je merkt dit dan bijvoorbeeld ook aan de temperatuur van het koellichaam.

[This message has been edited by Eddy van Wuyckhuyse (edited 29-11-2001).]

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Staal op staal is hééél ongezond voor de processor en hij kan dan zomaar ineens de dood sterven. Daarom moet er altijd iets tussen de processor en het koelblok en dat moet het liefst zo dun mogelijk zijn en zo goed mogelijk warmte geleiden.

Let wel eventjes op als je gaat 'schrapen'. Voor je 't weet heb je je processortje verschraapt.

suc6

Link naar reactie
Ik heb vanmorgen bij Eynstein zilverpasta van hun besteld, samen met een processor. Ik vind het een beetje te duur om 25 piek voor een tube ASII neer te gooien, en daar dan ook nog even 25 piek verzendkosten over te betalen, terwijl het volgens mij niet zo heel super veel scheelt, 1-2 graden.

------------------ TB 1GHz@0GHz (RIP) 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380)

[This message has been edited by BA (edited 18-12-2001).]

Link naar reactie
  • 3 weken later...
quote:
Originally posted by BA: Ik heb vanmorgen bij Eynstein zilverpasta van hun besteld, samen met een processor. Ik vind het een beetje te duur om 25 piek voor een tube ASII neer te gooien, en daar dan ook nog even 25 piek verzendkosten over te betalen, terwijl het volgens mij niet zo heel super veel scheelt, 1-2 graden.


over prijsverschillen gesproken. In het dorp hier bij de Pc-boer kost een tube koelpasta f 20.= en bij Radio Piet in Arnhem slechts f 3.50 ...... Die koelpasta komt ook eigenlijk uit de transistor wereld om die het hoofd koel te houden.

Link naar reactie
Tsja, die noname witte koelprut krijg ik meestal zo mee hier bij de lokale shop, die zilverpasta had ik alleen besteld omdat ik de komende tijd niet thuis zou zijn. 20 Piek voor wat van die pasta vind ik dus net ff te gek...

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 03-01-2002).]

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...