Ga naar inhoud

AMD 1700+ problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb een msi k7t266 pro met een amd 1700+ met een 256mb ddr geheugen. Het probleem is dat bij windows xp mijn computer spontaan elke keer gereboot word. En bij windows 98 elke keer die leuke blauwe schermen. In de bios kan ik mijn geheugen niet op 133mhz,want dan start mijn computer op en hangt na een tijdje.Mijn fsb is wel op 133mhz.Terwijl mijn geheugen toch een pc2100 is dus hij moet erop kunen draaien. Wie kan mij helpen, ik ben al twee weken zo aan het knoeien ermee kan er maar niet uitkomen.Ik heb allerlei bios instellingen gehad maar niets hielp,zelfs niet de default instellingen.
Link naar reactie
Geef ook de rest van je specs eens, misschien ligt het aan wat anders.

Heb je die memmodule al eens voor een andere omgeruild? Het kan namelijk gewoon een rotte module zijn. Staat de timing niet te hoog? (Cas2 ipv Cas3) Die blauwe schermen en reboots zouden ook van je geheugen kunnen komen.

Check ook je koeling, is je koeler voldoende. Verder, levert je voeding wel genoeg vermogen?

Ook kan het zijn dat je gewoon een rot mobo hebt, is mij ook al eens overkomen.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380)

[This message has been edited by BA (edited 17-11-2001).]

Link naar reactie
Computer kaal maken: 1 blokje geheugen videokaart harddisk

Verder niets. Geheugen timings echt zo laag mogelijk (cas 3). Opstarten....testen...No probs ? Geheugen erbij...zelfde procedure herhalen. Zo begin je zo kaal mogelijk, en plaats je steeds een component erbij, tot je het probleem tegenkomt.

Heb je direct al problemen, kun je evt. eens een blokje in een andere bank stoppen (de rest leeg natuurlijk). Is gewoon een kwestie van bepalen waar de fout zit.

Bij het testen, natuurlijk de BIOS instellingen zo 'simpel/langzaam' mogelijk.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 5 weken later...
Ik had precies hetzelfde probleem, maar ik ben er nu gelukkig vanaf. Bij mij waren er 2 redenen voor de spontane reboots onder windows XP. 1. De onboardsound drivers. Download en installeer de nieuwste VIA 8233 sound drivers vanaf: http://www.msi.com.tw/support/driver/onboard_sound_driver.htm 2. PC Alert III. Dit programma werd standaard bij m'n MSI MS 6380 geleverd, maar draait niet goed onder windows XP. Uninstallen dus.. Ikzelf heb windowsxp helemaal opnieuw geinstalleerd, omdat mn harde schijf helemaal volstond met troep vanwege al die crashes/reboots en het een stuk trager was geworden daardoor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...