Ga naar inhoud

Welk moederbord voor mij?


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een socket A moederbord dat zowel de oude SSD-SDRAM als de nieuwe DDR-SDRAM ondersteund. Ik zou graag een VIA KT266 chipset gebruiken maar ik heb gehoord dat het alleen maar kan met een ALiMaGiC 1 of SiS735 chipset kan. Ik heb ook de voorkeur voor MSI en ASUS. APG Pro is een must, geinteregeerd geluid en video niet, maar LAN kan handig zijn (geen must).
Link naar reactie
Omdat je nogal zware eisen stelt: Ik geloof niet dat ASUS een SiS moederbord maakt, wel een Ali (ASUS A7A), maar daar zitten twee DDR en drie SDRAM sloten op. Waarschijnlijk wel een AGP Pro. MSI heeft, geloof ik, geen SiS of Ali chipsets, en vrijwel zeker geen AGP Pro. Er is wel een redelijk aantal fabrikanten van Ali en SiS chipsets - niet erg veel - maar slechts weinig, if any, zullen AGP Pro hebben. Vergeet die eis van de geheugensloten maar direct. Bovendien zal ik niemand een Ali chipset aanbevelen.
Link naar reactie
Ik heb niet erg veel geld. Vandaar dat ik een moederbord wil dat nog SDD-SDRAM ondersteund. Zodat ik nog mijn twee oude 254mb SDRAM (133Mhz) plaatjes kan gebruiken. Op die manier kan ik langzamerhand naar DDR overstappen. MSI maakt wel APG Pro moederborden hoor, de MSI K7 Master heeft ondersteuning voor 4x en Pro.
Link naar reactie
Ik heb uitgevonden dat APG PRO helemaal niet nodig is, en ik heb de 3 ddr maar dor 2 vervangen. Ik heb nu wel een mooie gevonden, volgens mij. De Elitegroup K7S5A, en nog goedkoop ook, zo'n 80 Euro op http://www.aaarde.nl. Heeft iemand goede (of slechte ervaringen met dit bord). Ik heb hem van de door jullie aangewezen tomshardware.com. ***http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010924/sis735-04.html***
Link naar reactie
LOL, ik wou ook net zeggen dat je waarschijnlijk geen AGP Pro nodig hebt. Het enige voordeel van AGP Pro is dat deze 110W over de AGP poort kunnen leveren, in plaats van 50W, de datastroom blijft echter wel gewoon op 4x staan. Er zit dus geen snelheidswinst in. AGP Pro wordt meer gebruikt voor proffesionele 3D kaarten, zoals die van 3D labs. etc, en die zijn niet echt geschikt voor gaming oid. (Als je zo'n videokaart kan betalen, tussen de 2500 en 6000 piek, dan kan er ook vast wel een reepje DDR af :wink:)
Link naar reactie
Op mijn homepage heb ik mijn ervaringen geplaatst: http://home.hccnet.nl/h.vosman/k7s5a.htm Geen echte problemen. Opletten voor wat betreft de extra USB connector. Een minpunt vind ik de IRQ instel mogelijkheden. Ik heb op dit moment 5 kaarten/devices op één interrupt terwijl ik nog 2 IRQs vrij heb ... Daarvan afgezien zou ik sommige kaarten op een eigen interrupt willen hebben.
Link naar reactie
Bedankt allemaal. Werkt dat moederbord goed met de andere dingen die ik ga kopen/heb: AMD Athlon XP 2000+ Dragon Orb 2 Fan Cooler Master case fan 2x 256mb SD-SDRAM Hercules 3d Prophet GForce 3 ti.500 ISDN Kaart Modem CD-ROM speler diskette drive Maxtor 40gb 7200RPM Samsung 10gb ????RPM AOpen Big Case Mis ik nog wat? Behalve kabels dan. Sorry, foutje. Ik schreef eerst 10gb voor de maxtor, maar het is 40. Foutje. [ Dit Bericht is bewerkt door: mephidmann op 2002-01-18 17:08 ]
Link naar reactie
Als ik jou was zou ik niet voor de xp2000+ gaan maar voor de xp 1900+ scheelt bakken met geld en qua snelheid verschilt hij niet zoveel. de rest kan ik niet helpen want alles hangt af waar je het systeem voor wilt gebruiken (al moet ik wel zeggen dat twee maal 10 gb niet echt veel is maar zoals ik al zei het hangt allemaal af waar je het systeem voor wilt gebruiken) Misschien een overbodige statement (is dit het geval mijn welgemeende excuses) maar sdram en ddr kunnen niet te samen gebruikt worden het is of de een of de ander (zeker op het mobo dat jij hebt uitgekozen.)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...