Ga naar inhoud

Bios geflashed en nu??


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn bios geflashed van mijn asus p2b-f moederbord. Dit heb ik gedaan om dat mijn nieuwe harde schijf niet werd gezien (seagate 40 gb). Tijdens het flashen ging alles zoals moest. Dus eerst kopie van oude maken en daarna de nieuwe erover heen. Alles ging goed, zoals in de handleiding. Dus computer opnieuw starten en dan, bios updaten. Maar nee hoor, geen videokaart output, dus geen beeld. Hoe kan dit, heeft het iets met het AGP-slot te maken. Heb er al een pci videokaart ingedaan, en al een nieuwe monitor op aangesloten. Niks helpt.

HELP!!!

Link naar reactie
Als je het bios flashed wordt die geupdate. Waarom dan opnieuw opstarten en nogmaals updaten? Snap het niet.

Zou een verkeerde versie kunnen hebben. Goed lezen of het bios wel geschikt is voor je moederbord. Maar ja, nu wordt het lastig als je geen beeld meer hebt.

------------------ Ik zeg maar zo: zeg maar niets.....

[This message has been edited by Bullboom (edited 19-12-2001).]

Link naar reactie
Heb nog niet gekeken of er zo'n jumpetje op zit. Ik had ook gehoord dat het eruit halen van de batterij helpt, dan wordt de oude bios ook gebruikt?? Een ISA-vga-kaart erin kan ook helpen, dan moet je weer beeld krijgen????

Snap alleen niet hoe het kan, heb de goede bios-update van de site van Asus afgehaald.

p.s. Mijn computer start wel, harde schijf draait.

Misschien iemand ervaring??

Link naar reactie
het flachen van een p2bf . maak een boot flop zet aflach en het nieuwe bios op de flop . start de pc op druk op Del en zet de optie booten van A. start op met de flop in A start aflach die vraagt om het nieuwe bios ADWxxxxx. als het nieuwe bios is in gelezen start de pc op . druk op Del zet het bios op loadbios default. start op zet dan het bios zo als je het hebben wil. geloof me dit is de goede manier ik heb ook een asus p2bf gehad.

[This message has been edited by plextor (edited 19-12-2001).]

Link naar reactie
Je hebt waarschijnlijk verkeerd geflasht....

Je kan nog de "clear cmos" jumper op het bord proberen maar ik vrees het ergste... "clear cmos" leegt de chip waarin de bios instellingen worden bewaart, dit is dus niet het bios zelf maar alleen de instellingen van het bios. Als het goed is doet de award flasher na het flashen een software matige clear cmos maar mogelijk is dit niet gelukt, de oude instellingen blijven dan behouden in het nieuwe bios en deze kunnen zorgen voor een conflict.

Zoniet: Gelukkig kan je bij Asus originele nieuwe bios Eprom's bestellen in de versie die je hebben wilt,kost iets van 50 piek dacht ik. Oude eprom eruit, nieuwe erin ,load setup defaults in bios instellen, klaar.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nu lees ik hier juist iets over een batch bestand schrijven.

Is er ergens een plaats waar volledig staat uitgelegt hoe en wat dat precies moet zo'n batch file schrijven.

------------------ Bij voorbat dank. Vriendelijke groeten Christophe

P.S. De wereld is een grote grap. Alleen zijn er weinig mensen voor met gevoel voor humor!!!!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...