Ga naar inhoud

Welk AMD-mobo


Aanbevolen berichten

Ligt eraan wat je budget is. Ben je een tweaker?

Is je budget niet groot en doe je niet aan overklokken dan raad ik de ECS K7S5A aan. Deze heb ik zelf ook. Erg stabiel en doet het verder prima. De ECS K7S6A is ook net uit. Deze heeft de nieuwste SIS chipset. Als je even wacht is ook deze hier binnenkort te koop. De moederborden van ECS zijn niet duur maar verwacht niet dat je allerlei tweakersinstellingen in je moederbord kunt instellen. Alhoewel dat bij de K7S6A beter geregeld schijnt te zijn. Kijk maar eens op www.ecs.com.tw

Is je budget groter en of ben je een tweaker kies dan een MSI of ASUS. Die schijnen erg goed te zijn maar ook een stuk prijziger.

Verder zijn er moederborden met geintegreerde videokaarten. Sinds niet al te lange tijd zijn er moederborden met een GeForce 2MX ingebakken. Leuk als je af en toe een spelletje speelt maar voor de Die hard gamer niet geschikt. Het ligt er dus maar net aan wat je wilt en wat je budget is. Maar zoals gezegd: is je budget klein dan raad ik een ECS aan.

------------------ Ik zeg maar zo: zeg maar niets.....

[This message has been edited by Bullboom (edited 17-12-2001).]

Link naar reactie
De ASUS A7V266-E zou mijn eerste keus zijn. Het ding is uitgerust met een KT266A chipset, de snelste van dit moment. SiS heeft nu een nieuwe chipset (op bijvoorbeeld de ECS K7S6A). Misschien is deze nog sneller dan de KT266A, maar daar heb ik nog geen benchmarks van gezien. Het is ook de vraag wanneer die nieuwe chipset verkrijgbaar zal zijn. Stabiliteit en extra's van de ASUS zijn respectievelijk uitstekend en erg goed (niet uitstekend vanwege slechts 2 verschillende RAID combinaties mogelijk). Voor geluid en video zul je waarschijnlijk aparte kaarten willen kopen.

Er zijn ook nForce gebaseerde moederborden, deze hebben een geïntegreerde videokaart op een niveau van 80% van de GeForce2 MX400. Ze hebben vaak bovendien erg goed geluid - Dolby Digital o.i.d. Nadeel is dat een verkeerde plaatsing van het geheugen gigantisch prestatieverlies kan betekenen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zou niet een Asus kopen, gehoord, dat die vaak problemen geven. Kijk voor de juiste keuse mar een in Computer!Totaal van dec 2001 op blz 108 Hier komt Soltek, het snelst naar voren. maar ook MSI en Legend zijn met goed resultaat. Kijk ook even op deze Site, daar staan ook het hele overzicht: http://www.computertotaal.nl/testlab/moederbordnr12.phtml Succes

[This message has been edited by rhkruger29 (edited 30-12-2001).]

Link naar reactie
ik zou eens kijken naar het totale plaatje !,niet alleen mobo en proc unit is bepalend voor je prestatie, maar videokaart en geluidskaart is niet iets wat je op de tweede keus laat vallen, soms kan een nieuw mobo in combinatie met geforce3 en de laatste nieuwe creative audigy geluidskaart mensen grijs laten worden, dus informeer in zijn totaliteit en denk wat zou ik over twee jaar d'r nog bij willen prikken.

wat ga je draaien ? XP......koop dan alvast maar 256 ddr ram cas 2(het liefst) en neem wat gas terug op je proccesor, want xp loopt sneller op geheugen dan op proccesor, kan je later altijd nog voor een amd xp 1900+ gaan.(en scheelt geld)

als laatste tip, ga op de web site van de fabrikant(en) kijken, meestal een forum en je ziet gelijk wat voor probs je kan tegen komen, errrrrrrg verhelderend :grin:

veel voorpret toegewenst en koop ze ! - arno

Link naar reactie
quote:
Originally posted by C.Bouman: Alvast bedankt voor jullie reacties. Ter aanvullend op het eerste bericht. Ik ben een tweaker en games zijn ook belangrijk. Het budget maakt niet zo heel veel uit. Denk aan ongeveer max. 500 NLG.

Een tweaker weet toch meestal wel wat ie moet hebben. Ik neem toch aan dat jij, als tweaker zijnde, wel eens kijkt op www.teakers.net Hier worden toch regelmatig moederborden getest met duidelijke conclusies. Dan is een keuze voor een echte tweaker toch zo gemaakt.....

------------------ Ik zeg maar zo: zeg maar niets.....

[This message has been edited by Bullboom (edited 31-12-2001).]

Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties zo ver.

Zal zeker overstappen op xp. Draai deze nu al op mijn pII 400 @468 (256 mb intern). Loopt zeer stabiel. Alleen merk je toch dat het eigenlijk te veel van het goede is voor mijn huidige systeem. Tuurlijk lees ik regelmatig reviews op bijv. tweakers.net. Laat onverlet dat ik de ervaringen van de (o.m.) werkelijke gebruikers ook belangrijk vindt. Ben er in ieder geval nog niet uit. In maart moet het echt gaan gebeuren en inderdaad is het heerlijk serieus rond te kijken, te lezen en te informeren om dan uiteindelijk definitief het nieuwe systeem te kopen.

[This message has been edited by C.Bouman (edited 02-01-2002).]

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
[quote:3fb0fc31e7="Sander1337"]neem gewoon iets van Athlon64 FX-57 met DUAL 7800GTX en 16 GB geheugen....[/quote:3fb0fc31e7] :roll: Maar hoezo wordt het een xp1800 of 1900? Heb je die of moet je die nog kopen? Als je het nog moet kopen zou ik eens kijken naar een voordelig AMD64 upgrade setje.CPU+MOBO+RAM. Eventueel als je nog geld over hebt nog een nieuwe VGA-kaart. Maar met die 3 bovengenoemde componenten, heb je zeker een goede basis!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...