Ga naar inhoud

Hoe snel loopt jou AMD XP?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:4360ca81d0] Op 18-04-2002 13:53 schreef BA: De Epox 8K3A+ kan dacht ik tot 2.2V. Verder zijn er volgens mij geen mobo's, op Shuttle na dan, die zo hoog gaan. Als je ver wil OC'en kan je idd beter die Asus A7V333 links laten liggen en dat Epox mobo kopen :smile: Zoek trouwens ook even uit of die cooler ook op het mobo past wat je hebben wilt, op die Epox past hij ieg wel. Bij mijn Shuttle moest ik een condensator een beetje ombuigen om hem te laten passen :smile: [/quote:4360ca81d0] Die Epox is ook nog een 60 euro goedkoper! Denk je dat ik dan beter voor deze Epox kan gaan? Ik wil graag veer OC'en :smile: En verliest op andere gebieden geen preformence op Asus, behalve dan dat het geen USB 2.0 is? En is die Shutle die jij hebt nog beter (daar moet ik namelijk ver voor rijden :sad: ) of valt dat mee, de prijs is exact hetzelfde. Kortom advies: Asus a7v333-e E219 Epox 8K3A+ E159 Shuttle AK35GTR E159 Ik wil het volgende nemen: PC2700 Kingston 512 MB Geforce 4 ti4400 128 MB leadtek Chieftech Dragon 6X5,25 en 8X3,5 Alpha 8045T met Delta 80HP 3 Delta 80HP koelers (2 voor en 1 achter) Athlon XP2000+ unlocked Maxtor ATA133 Ultra Diamond Plus 40GB graag uw mening :smile: BTW: ik neem aan dat op alledrie de mobo's de PCI/AGP dividers tot 1/5 kunnen of niet?
Link naar reactie
OK, bedankt BA :smile: Ik ga dan voor de Epox :grin: Ik ga morgenavond al naar Informatique om alvast wat te bestellen en reserveren, zodat ik de spullen op 4 mei op kan halen. Dus je melding over dat Asus mobo kwam precies op tijd :grin: (een dag later en ik had hem al besteld :sad: ) Greetz Marcel
Link naar reactie
Goed bezig.. HJS en BA :grin: Dat EPox bord is idd erg goed, dat wil ik ook wel hebben Op me huidige moerderbord (soyo Dragon plus) krijg ik me AthlonXP niet verder dan 11,5x146 stabiel (met PC2700 Cas 2 Corsair) met dat XMS3000 geheugen kreeg ik hem op 11,5x148 stabiel. Ik denk dat ik met die Epox plank en mijn geheugen nog wel een stukje hoger kan komen. moet ik eerst me 1 maand oude Soyo plank verkopen :smile:
Link naar reactie
[quote:de18a7b7c5] Op 19-04-2002 17:13 schreef BA: Als je nog even wacht dan kan je er meteen een Thoroughbred bij kopen, AMD heeft ze al officieel aan gekondigd :smile: [/quote:de18a7b7c5] Dat duurt me als nog te lang. Ik wil em over 3 weken hebben staan :smile: Bovendien voordat die dingen ook in Nederland verkrijgbaar zijn tegen een redelijke prijs, zijn we nog wel 1,5 maand verder :sad: Ook denk ik dat ze in het begin zo rond de 500 euro gaan kosten (100 meer dan de 2100+) en dat extra geld heb ik niet (ik heb nu een 2000+ voor 300 euro) :sad: Bovendien zal het al een wereld verschil zijn van mijn oude P3 450 + GF2 32MB naar een Athlon 2000+ (hopelijk op 11,5 X 166, dus 2400+ of 11 X 166, 2300+). Dus ik ga nu voor de XP en dan over 1,5 jaar stop ik er een nieuwe Barton in die ik weer lekker OC (de Hammar sla ik over, want ik blijf geen nieuwe moederborden ed kopen). Dan wacht ik verder op de K9 en als die zijn entree doet vervang ik alles weer eens :smile:
Link naar reactie
Begin mei moeten ze beschikbaar zijn volgens AMD, al gaat dat wel om de notebookversion, over de desktopversie praten ze niet :sad: [quote:e2df0d334a] Dus ik ga nu voor de XP en dan over 1,5 jaar stop ik er een nieuwe Barton in die ik weer lekker OC (de Hammar sla ik over, want ik blijf geen nieuwe moederborden ed kopen). Dan wacht ik verder op de K9 en als die zijn entree doet vervang ik alles weer eens [/quote:e2df0d334a] Dan kan je beter over anderhalf jaar wel een nieuw mobo kopen, dan zijn er veel snellere chipsets op de markt, en waarschijnlijk is je PC dan een stuk sneller als met de 'oude' chipset. Kijk maar eens naar het verschil KT133A -> KT266A _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: BA op 2002-04-20 15:51 ]
Link naar reactie
[quote:a83313aebf] Op 21-04-2002 10:56 schreef drupke: De mijne (XP 1700+) draait op 1466 MHz, ze zeggen dat hij dezelfde prestaties heeft als een gewone Athlon of pentium op 1700 MHZ, in ieder geval genoeg om comfortabel aan videobewerking te doen. Grtz. Drupke. [/quote:a83313aebf] Als je geïnteresseerd bent kun je hier: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1543 kijken hoe jouw processor presteert in verhouding tot P4 en oudere Athlons in verscheidene tests. Deze thread gaat overigens over mensen die hun processor op een ander snelheid laten draaien dan waar het ding voor werd verkocht. Lees de handtekening van BA om daar meer over te weten.
Link naar reactie
Ik begin toch wat instabiliteit te krijgen op zulke hoge snelheden. Probleem is nu alleen dat het nogal wat oorzaken hebben kan, zoals: -Te hoge FSB -Te weinig koeling -Voeding die niet stabiel is -Een combinatie van bovenstaande :grin: Moet dus nog heel wat testen om te kijken waarhet nu aan ligt.
Link naar reactie
Een vraagje over het instellen van het bios van een Epox 8K3A+: Waar zitten de PCI/AGP Dividers en hoe heten ze in het BIOS? Ik kan ze namelijk niet in het boekje vinden, terwijl daar elke BIOS functie beschreven staat :sad: En het volgende er zit een jumper: CPU Host Select op mijn bord die default op 100 Mhz staat, maar ook naar 133 Mhz kan, waar dient deze voor en moet ik hem op 133 zetten? Greetz Marcel
Link naar reactie
[quote:8822580898] Op 21-04-2002 13:47 schreef BA: Ik begin toch wat instabiliteit te krijgen op zulke hoge snelheden. Probleem is nu alleen dat het nogal wat oorzaken hebben kan, zoals: -Te hoge FSB -Te weinig koeling -Voeding die niet stabiel is -Een combinatie van bovenstaande :grin: Moet dus nog heel wat testen om te kijken waarhet nu aan ligt. [/quote:8822580898] mmm, als je nu ook eens zou posten welke fsb-speed je nu bedoelt :grin: en wat kan je mem aan? overigens de stabiliteit van de cpu kan uiteraard ook wel eens de geest gaan geven bij hoge(re) fsb :sad: koeling? bij jou een probleem?? guess not... bij 50 graden is een XP overigens gewoon nog rocksolid.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...