Ga naar inhoud
  • 0

Bosch WAQ28363NL lampje wassen knippert tijdens draaien was

Maarten879

Vraag

Mijn Bosch wasmachine, type WAQ28363NL heeft het volgende probleem. Tijdens het uitvoeren van een programma gaat het lampje "wassen" knipperen. Het betreft het bovenste lampje van de 4 lampjes die het verloop van het programma weergeven. het programma lijkt wel volledig afgewerkt te worden, maar de machine gaat extreem lang centrifugeren (wellicht oneindig lang maar ik heb handmatig beëindigd.

Wat ik reeds geprobeerd heb is het filter reinigen en het heetste programma draaien zonder was in de machine. Ook heb ik een simpele reset-procedure uitgevoerd. Dat bood geen oplossing.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of wat er nog zelf te proberen is?

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Als er verder geen lampjes knipperen en/of een code op het display komt dan is er geen echte fout maar een ingreep van de machine omdat hij "denkt" dat er te veel schuim vorming is.

Alleen is dit niet logisch icm het lang centrifugeren.

Hij zou dan alleen maat moeten afpompen.

Wat wel de echte oorzaak kan zijn is een deels verstopt slangetje van de Nivo regelaar

Verwijder het bovenblad, je ziet hem dan rechts boven zitten.

Trek het dunne slangetje er voorzichtig van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug.

Probeer de machine dan nog eens.

• Thanks 1
Link naar reactie
  • 0

We hebben nog eens gekeken en komen erop dat het dit onderdeel zou moeten zijn:

20210925-210547.jpg20210925-210539.jpg

Bij doorblazen voelde het niet of er enige verstopping in het slangetje zat. Maar we zullen het weer proberen. Voor de zekerheid ook het filter rechtsonder aan de voorkant nog eens gecheckt, maar dat is perfect schoon. De schoepen die erachter zitten kun je met je vingers ook vrij draaien (met wat moeite).

aangepast door Maarten879
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...