Ga naar inhoud
  • 0

gebruikers id?

tcooteman@hotmail.com

Vraag

Omdat ik mijn admin account moest aanpassen op mijn Nas (Synology) kom ik nu niet meer via mijn mediaplayer in mijn Nas. Hij herkent hem wel maar als ik bijvoorbeeld een video wil afspelen moet ik een gebruikers id en wachtwoord invullen. Als ik mijn gegevens van mijn Nas invul krijg ik constant "login failed" te zien. Wat doe ik fout. Ik heb mijn oude admin weer teruggezet maar ik kan nog steeds niet mijn video's bekijken. Via Upnp lukt het wel maar ik deed dit altijd via "netwerk". Wie kan mij hiermee helpen?
Link naar reactie

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
een andere mogelijkheid waar ik nog aan denk. zet je hardwarematige media speler eens terug naar fabrieksinstellingen. maak opnieuw verbinding met je nas (maar nu direct met de nieuwe admin gegevens natuurlijk) stel de verbinding opnieuw in op je speler. nu zijn alle verbindingen en gegevens op de speler vanaf fabrieks-toestand opnieuw aangemaakt met de juiste gegevens van je nas. het kan dus zijn dat je speler toch bepaalde (oude) gegevens van je nas verbinding en je film map onthoud. lukt het nu wel ?
Link naar reactie
  • 0
admin account moet je niet aanpassen volgens synology, maar juist compleet uitschakelen. doordat velen het admin account en standaard wachtwoord gebruiken is het voor kwaadwillenden heel eenvoudig om binnen te dringen. vanuit het admin account kun je een nieuwe gebruiker aanmaken met een nieuw wachtwoord. wat echter gedaan wordt is een account aanmaken met beperkte rechten en machtigingen. je moet dus de nieuwe gebruiker toevoegen aan de groep administrator. eenmaal als administrator ga je eerst de admin afmelden op de NAS om vervolgens met het nieuwe administrator account aan te melden. nu kan je de standaard admin dan ook geheel uitschakelen en de rechten dus afnemen. het nieuwe account heeft nu dus dezelfde rechten en machtigingen gekregen. probeer nu dan die media speler te benaderen, als je alles goed hebt gedaan kan je alles weer gebruiken met nu dus een ander administrator account. mvg, Gast
Link naar reactie
  • 0
Een andere manier om je nas te benaderen kan je ook toepassen. Maak op je nas een share aan, bijvoorbeeld films In deze share plaats je al jouw filmpjes. De volgende stap is de share als netwerk verbinding toevoegen aan Windows in de verkenner. Open de verkenner Klik met de rechtermuisknop op netwerk Kies uit het menu netwerkverbinding maken Geef de netwerk locatie van je share op. In het aanmeldscherm wat je nu te zien krijgt: Geef je nieuwe admin gegevens op en vergeet niet een vinkje te zetten bij, onthoud deze credentials Je share wordt direct al geopend in de verkenner. Als je de verkenner sluit en weer opend, dan zie ju nu een extra harde schijf, een netwerk harde schijf dus. Deze kan je gebruiken zoals elke andere map in windows, dus knippen, plakken etc. Nu kan je de filmpjes ook gewoon met elke andere media speler afspelen zoals bijvoorbeeld vlc.
Link naar reactie
  • 0
Ik had het misschien niet echt duidelijk omschreven. Ik heb inderdaad het admin account uitgeschakeld, daarna een nieuw account aangemaakt met alle rechten en toen het admin account uitgeschakeld alsmede de rechten. Maar nu komt het probleem. Als ik via mijn mediaplayer via het netwerk naar mijn nas wil krijg ik de de mededeling dat ik mijn gebruikers id en wachtwoord moet aangeven. Ik vul alles goed in maar krijg constant de melding "login failed". Ik kom er dus niet meer in. Dit lukt mij wel via PhnP, dus die gebruik ik nu maar. Maar ik wil gewoon via mijn netwerk in mijn nas komen. Ik hoop dat het nu allemaal een beetje duidelijker is. Nog even een opmerking. Ik gebruikte niet het standaard wachtwoord van admin maar een zelf verzonnen wachtwoord. Maar dit terzijde.
Link naar reactie
  • 0
hoop dat ik mijn post goed kan plaatsen zonder dat ik telkens 100 meldingen krijg van computer totaal dat het bericht als "spam" gezien wordt, want het is bijna onmogelijk om een normaal antwoord te geven hier met gedegen uitleg en commando's. moest daardoor mijn post 7x aanpassen en uiteindelijk ervoor gekozen om dan maar zonder commando's te schrijven. dus, computer totaal, graag dat spam filter minder zwaar zetten, of gewoon uit zodat anderen fatsoenlijk een antwoord kunnen geven, aangezien hiermee de meeste nu waarschijnlijk niet eens meer de moeite nemen om een antwoord hier te plaatsen. goed, dat gezegd hebbende. quote: "Maar ik wil gewoon via mijn netwerk in mijn nas komen." bedoel je hier alleen via de web-interface of ook het lokale netwerk en dus via de windows verkenner ? quote: "met mijn madiaplayer via het netwerk inlog" wat bedoel je met de mediaplayer, de 1 van de synology apps ? of een hardware-media-player op een audio hifi installatie ? of gewoon de media player in windows zelf ? door een vraag met meer duidelijkere details te stellen neemt dat een hoop factoren weg die dan niet als zijnde "algemeen" beantwoord hoeven te worden en dus scheelt dat een hoop uitleg en moeite voor een ieder die een antwoord wil schrijven ;) als het een losse software matige app van synology is, dan zou ik de app even verwijderen van de nas en daarna opnieuw installeren en aanmelden met de nieuwe administrator gegevens. het zou dan normaal gesproeken moeten werken. ik zelf heb 2 synology nas-sen beide op een ander admin account maar ik gebruik alleen een aantal standaard apps en NordVPN. heb je dus ook een VPN ingesteld, dan kan daar een probleem mee zijn aangezien een VPN de nas wel degelijk "dicht timmert" je zou dan even kunnen kijken als je de beveiliging wat lager zet of de VPN even uit wat je media player dan doet. dit geldt ook voor webbrowser extenties zoals een ghostery of adblocker/pop-up-stopper etc lukt het dan wel verbinding te maken dan moet je het eerder zoeken in de beveiliging van je nas. maakt het geen verschil dan zit het in andere instellingen. helaas kan er niet gericht een antwoord gegeven worden doordat je met zo ontzettend veel factoren te maken hebt bij een synology nas. maar aanwijzingen en de richting waarin je tot een oplossing kan komen lukt wel. gebruik je wel de nieuwste DSM 7.0 ? ook daar zijn weer andere mogelijkeden dan in DSM 6.0 Mvg, Gast
Link naar reactie
  • 0
Ik gebruik de nieuwste DSM 7.0 en ik maak geen gebruik van VPN. Ik kan via mijn verkenner in mijn nas komen maar ik heb het nu niet over windows maar over mijn mediaplayer die bekabeld verbonden is met mijn netwerk en mij tv. Ik heb twee mogelijkheden om in mijn nas te komen met mijn mediaplayer, namelijk via "PhnP" en via "netwerk". Jammer dat ik geen foto mee kan sturen om je dit te laten zien. Als ik via netwerk in mijn nas wil ziet de mediaplayer mijn nas maar als ik dan op bijvoorbeeld video klik krijg ik weer gebruikers id en wachtwoord. Alles staat goed en als ik dan inlog krijg ik iedere keer login failed. Ik hoop dat het nu allemaal een beetje duideijk is. Mijn probleem zit dus niet in windows, het gaat om het inloggen via mijn mediaplayer op mijn nas.
Link naar reactie
  • 0
waar je ook kan kijken, als het een softwarematige media player is die je via de webbrowser start: log in op je nas klik op het configuratiescherm klik op het icoon beveiliging aan de rechterkant klik je op het tabblad geavanceerd hoe staat daar TLS/SSL profielnivo ingesteld ? je kan hier coderingsprotocollen veranderen (dus de browser beveiliging) als je hier de beveiliging wat lager instelt (lager dan de "moderne compatibiliteit"), kan het zijn dat je via jouw netwerk (dus de web-interface) wel toegang krijgt.
Link naar reactie
  • 0
verder kan je kijken op je nas bij: configuratiescherm externe toegang tabblad quick connect geavanceerde instellingen in het scherm wat je nu ziet onder bij machtigingen alles aanvinken
Link naar reactie
  • 0
nog een andere instelling die je kan nalopen voor jouw hardwarematige mediaplayer: log in op je nas klik op configuratiescherm klik op indexeringsservice pas de instelling aan bij: "conversie instellingen" zet deze op "normale kwaliteit" ipv "hoge kwaliteit" het kan zijn dat jouw hardware media player niet goed overweg kan met de vooraf ingestelde kwaliteit van de conversie en daardoor een fout geeft. zeker als de speler al wat ouder is, dien je eigenlijk (zo'n beetje overal) wat oudere apparaten en coderingen/beveiligingen toe te passen zodat de communicatie tussen spler-->webinterface-->nas en vice versa goed kan verlopen.
Link naar reactie
  • 0
en de media speler zit op hetzelfde netwerk als waar de nas op zit ? de nas staat inmiddels goed ingesteld. dan zit het voor zover ik hieruit kan afleiden niet in je nas maar in de speler zelf. downgraden naar dsm 6, dat gaat niet meer. mogelijkheid om de software van de media speler nog bij te werken naar een nieuwere versie ? anders zie ik hier verder geen mogelijkheden of oplossing meer met de huidige media speler, sorry. inmiddels 15x deze post moeten aanpassen omdat het wederom als spam gezien wordt. moedeloos wordt ik hiervan. misschien iemand anders wel de oplossing voor deze situatie ?
Link naar reactie
  • 0
kleine aanvulling nog: je kan ook via een computer de film afspelen en op je tv een chromecast aansluiten. moert je pc wel over bluetooth beschikken, maar dat is eenvoudig op te lossen met een usb dongle. geluid van je tv sluit je dan op je reciever aan. werkt goed, dan is alleen je media player vervangen voor een computer, rest bliojft hetzelfde :)
Link naar reactie
  • 0
Klopt wat je zegt. Ik heb een chromecast op de tv in de woonkamer op mijn samsung smart tv en daar werkt alles prima. Ik kan via mijn tv het diskstation benaderen en de films afspelen. Maar dit gaat over de tv in de slaapkamer. Voorheen werkte alles perfect totdat ik van account gewisseld heb op aanraden van synology. En nu werkt het niet meer. Het is ook een oude mediaplayer dus ik denk dat ik een nieuwe mediaplayer ga aanschaffen. Zo duur zijn ze nu ook niet meer. Nogmaals bedankt voor je support.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...