DH33 Geplaatst: 13 juli 2021 Delen Geplaatst: 13 juli 2021 Sinds een paar maanden heb ik het volgende probleem. Ik heb een Seagate NAS en een van de schijfmappen heb ik voorzien van een schijfletter (Z:) De NAS is beveiligd met een wachtwoord. Dit wachtwoord moet ik invullen als ik via verkenner de betreffende map op de NAS wil benaderen. Tot voor kort liep dit goed. Sinds een half jaar krijg ik foutmeldingen bij het ingeven van het wachtwoord en krijg ik geen toegang. De melding omvat zoiets als 'er kunnen geen meerdere verbindingen worden gemaakt'. Ontkoppel ik de schijfletter dan is er wel toegang tot de NAS en mappen. Recent heb ik een 2e NAS gekocht, een WD Cloud. Hier precies hetzelfde probleem. Zodra ik een schijfletter toe ken aan een map heb ik vervolgens geen toegang meer. Zie ik nu iets over het hoofd of is er in Windows10 iets veranderd waardoor de schijfletter naar een NAS map niet meer wil werken? Quote Link naar reactie
Kasander1 Geplaatst: 13 juli 2021 Delen Geplaatst: 13 juli 2021 Het zou er mee te maken kunnen hebben dat Microsoft heeft besloten de ondersteuning voor SMB1 niet langer automatisch te activeren. Hierbij twee artikelen die je mag door nemen: https://tinyurl.com/CT130721r en https://tinyurl.com/CT130721t [Succes niet verzekerd!] Quote Link naar reactie
Gast Geplaatst: 13 juli 2021 Delen Geplaatst: 13 juli 2021 staat netwerkdetectie aan als ook bestand/printer deling te vinden in netwerkconfiguratie in Windows 10. als deze onderdelen uit staan kan ik ook geen verbinding krijgen met mijn NAS ;) Quote Link naar reactie
DH33 Geplaatst: 18 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2021 Bedankt, Ik ga beide suggesties uitproberen 1 Quote Link naar reactie
Alex Geplaatst: 3 september 2021 Delen Geplaatst: 3 september 2021 Hoh DH33, Het is al even geleden dat je dit topic hebt geopend, maar ik ben benieuwd of het probleem is opgelost. Kun je dat laten weten? En zo ja, hoe je het hebt opgelost. De berichten op het Techcafé forum zijn deze week overgezet op de Kieskeurig community. Vanaf nu kun je hier al je techrelateerde vragen stellen. Zie ook: bericht op Computer!Totaal Quote Link naar reactie
Gast Geplaatst: 22 september 2021 Delen Geplaatst: 22 september 2021 helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is. ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen