Ga naar inhoud

Netwerkverbinding NAS en toekenning schijfletter, waarom kan ik NAS niet benaderen ?


DH33

Aanbevolen berichten

Sinds een paar maanden heb ik het volgende probleem. Ik heb een Seagate NAS en een van de schijfmappen heb ik voorzien van een schijfletter (Z:) De NAS is beveiligd met een wachtwoord. Dit wachtwoord moet ik invullen als ik via verkenner de betreffende map op de NAS wil benaderen. Tot voor kort liep dit goed. Sinds een half jaar krijg ik foutmeldingen bij het ingeven van het wachtwoord en krijg ik geen toegang. De melding omvat zoiets als 'er kunnen geen meerdere verbindingen worden gemaakt'. Ontkoppel ik de schijfletter dan is er wel toegang tot de NAS en mappen. Recent heb ik een 2e NAS gekocht, een WD Cloud. Hier precies hetzelfde probleem. Zodra ik een schijfletter toe ken aan een map heb ik vervolgens geen toegang meer. Zie ik nu iets over het hoofd of is er in Windows10 iets veranderd waardoor de schijfletter naar een NAS map niet meer wil werken?
Link naar reactie
staat netwerkdetectie aan als ook bestand/printer deling te vinden in netwerkconfiguratie in Windows 10. als deze onderdelen uit staan kan ik ook geen verbinding krijgen met mijn NAS ;)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...