Ga naar inhoud

Bestaat er een HDMI naar AVI omzetter?


Aanbevolen berichten

Om van op mijn PVR opgenomen video over te kunnen zetten naar bv een DVD zou ik eigenlijk het HDMI-signaal om moeten zetten naar een digitale file, welke kan worden bewerkt en / of gebrand op een DVD. Rechtstreeks van af de HD van de PVR gaat niet; onbekend format. Dus lijkt me dat uitgaan van HDMI het beste is en dan omzetten naar digitaal. Want vanaf de scart zou ook kunnen, maar dan heb ik een analoog signaal, welke weer gedigitaliseerd moet worden, dus nog meer kwaliteitsverlies.
Link naar reactie
Je vraag bracht mij een beetje in verwarring. Je haalt twee zaken door elkaar. Dus laat ik eerst even wat zaken duidelijk maken. Een PVR is een digitale ontvanger waarmee je vaak ook tv-signalen kan opnemen. Meestal wordt dat gedaan in een PVR-formaat. Simpel gezegd te vergelijken met b.v. een soort AVI of MP4 maar dan minder algemeen. Dat valt onder de categorie software. HDMI daarentegen is een standaard om signalen over te zetten naar een ander apparaat in de vorm van een kabel. B.v. van een ontvanger naar een TV. Dat is een stukje hardware. Tot zover de les. Wat jij wil is een opgenomen programma overzetten naar DVD. In enkele gevallen kan de ontvanger dat zelf, er vanuit gaand dat deze een ingebouwde dvd-brander heeft. Heeft deze dat niet dan zal je het opgenomen stuk naar een computer moeten zetten zodat je het daar kan omzetten naar een bruikbaar bestand d.m.v. een appart programma. Dat kan vaak online gebeuren. Kijk daarvoor op https://tinyurl.com/CT050621d. Daar er diverse soorten spelers zijn is het handig als je het merk en type even door geeft. Mogelijk, en zelfs dat is geen belofte, kan er dan een gerichter antwoord gegeven worden.
Link naar reactie
@Kasander1 Hallo. Bedankt voor je antwoord. Mijn PVR is een Cisco 8485 DVB aangeschaft via Ziggo. Ik zou niet weten hoe PVR-file uit die PVR te exporteren. Met de aanwezige USB-aansluiting kan ik niets. Tot nu toe deed ik dat via de Scart-uitput, welke ik analoog op mijn Videocamera aansloot, welke er een avi van maakte en doorzond via Fire-wire naar de PC. Maar ik zou graag een simpeler methode vinden
Link naar reactie
@Homer Hallo. Bedankt voor je antwoord. Mijn PVR is een Cisco 8485 DVB aangeschaft via Ziggo. Ik zou niet weten hoe PVR-file uit die PVR te exporteren. Met de aanwezige USB-aansluiting kan ik niets. Tot nu toe deed ik dat via de Scart-uitput, welke ik analoog op mijn Videocamera aansloot, welke er een avi van maakte en doorzond via Fire-wire naar de PC. Maar ik zou graag een simpeler methode vinden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...