Ga naar inhoud

externe harde schijf zichtbaar in apparaat-beheer maar geen letter en niet in verkenner?


Aanbevolen berichten

Het volgende probleem doet zich voor. Ik heb een externe harde schijf van Trancend van 1 terabyte. Als ik deze aan de computer koppel zie ik hem wel terug in apparaat-beheer maar niet in de verkenner. In het apparaat-beheer is er ook geen letter aan gekoppeld en de opties “Automatisch afspelen” en “door de bestanden bladeren” ontbreken bij deze schijf. Ik kan de schijf niet benaderen en ook niet opnieuw formatteren. De laatste acties die ik met de schijf heb ondernomen waren: Het koppelen aan een LG smart tv. Die kon de schijf niet lezen en stelde formatteren voor, Dat heb ik gedaan (ntfs). Op de TV kan ik nu de schijf lezen, maar er staat alleen een lege map op en programma’s opnemen lukt ook niet want dan krijg ik de melding dat er onvoldoende ruimte is. Hebt u een idee hoe ik de schijf weer toegankelijk kan maken op mijn computer. Is er een mogelijkheid om geforceerd te formatteren?
Link naar reactie
Uitgaande er van dat de schijf correct werkt net als de usb-interface moet het mogelijk zijn er iets mee te doen. Disk management van Windows is nog wel eens wispelturig dus eens een keer opnieuw aansluiten of disk management opnieuw opstarten wil nog wel eens verandering teweeg brengen. Wat is nu de status van de schijf er in? Verandert die door off/online zetten in diskmanagement etc.? Tv’s zijn trouwens pietjes precies bij acceptatie van schijven heb ik gemerkt zaak is daar je te houden aan wat de handleiding zegt omtrent geschiktheid, zo maar iets aansluiten is vaak een no go door het specifieke besturingssysteem in een tv dat waarschijnlijk minder flexibel is dan Windows b.v. Succes!
Link naar reactie
Je kan ook diskpart proberen te gebruiken. Of liever laten gebruiken door iemand die weet waar die mee bezig is. Koppel de hdd aan Start cmd -= Als je niet weet wat cmd is kan je beter niet verder lezen =- Diskpart List disk -= Hier HEEL goed opletten welke de bedoelde schijf is =- Select disk # -= Waarbij # natuurlijk het nummer van de gewenste schijf is =- Clean Create partition primary Select partition 1 Active Format quick fs=ntfs Assign Exit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...