Ga naar inhoud

Vragen betreffende Linux?


Aanbevolen berichten

Ik heb toch besloten om Linux te installeren, maar heb hier wat vragen over: - Hoe deinstalleer ik Windows? - Ik kan mijn e-mails (Protonmail) ook gewoon blijven versturen? - Kan ik al mijn Word bestanden converteren naar Linux? - Heb ik nog iets aan OneDrive of heeft Linux zijn eigen cloud? - Op deze labtop zit geen SD card reader! Is dit een probleem? - Mijn Microsoft account kan ik opzeggen?
Link naar reactie
Ik heb toch besloten om Linux te installeren, maar heb hier wat vragen over: - Hoe deinstalleer ik Windows? - Ik kan mijn e-mails (Protonmail) ook gewoon blijven versturen? - Kan ik al mijn Word bestanden converteren naar Linux? - Heb ik nog iets aan OneDrive of heeft Linux zijn eigen cloud? - Op deze laptop zit geen SD card reader! Is dit een probleem? - Mijn Microsoft account kan ik opzeggen? Op de eerste plaats welkom in de wereld van Linux. Zo te lezen heb je er geen ervaring mee dus wordt het een leuk avontuur. Geen nood, je doet het niet alleen. – Hoe deinstalleer ik Windows? Dat is een optie tijdens de installatie dus je komt het vanzelf tegen. Er is ook een optie om Linux voorlopig naast Windows te laten draaien als dualboot. Notitie: Het kan zijn dat de installatie niet goed wil lopen. Dat heeft te maken met >en nou ontschiet mij de benaming even<. Als je dat tegen komt moet je even laten weten. – Ik kan mijn e-mails (Protonmail) ook gewoon blijven versturen? Ja, er is een desktopversie van: Bridge for Linux. Maar het is ook nog steeds via de browser te bewerken. – Kan ik al mijn Word bestanden converteren naar Linux? Niet nodig. LibreOffice kan gewoon met de oude bestanden werken. Daarbij sla je nieuwe bestanden op met de oude extensies (doc, xls, ppt) na een kleine aanpassing aan het programma. – Heb ik nog iets aan OneDrive of heeft Linux zijn eigen cloud? Nee, Linux heeft geen eigen cloud. Maar je kan wel gebruik maken van OneDrive of andere clouds. – Op deze laptop zit geen SD card reader! Is dit een probleem? Als je er geregeld gebruik van maakt is het handig er eentje te bestellen. Voor die paar euro hoef je ‘m niet te laten liggen. – Mijn Microsoft account kan ik opzeggen? Hoeft niet. Het is altijd makkelijk om het account achter de hand te hebben. Daarbij kan altijd nog bij je mail. En dit is alleen nog maar het begin. Zelf werk ik al jaren met Linux. Zo lang dat ik het soms lastig vind om een keer met Windows te werken! ;-) Je zal nog genoeg vragen tegen komen als je met Linux begint. De meeste zaken spreken voor zich, alleen als je veel verder wil kom je soms iets tegen waar je klem op komt te zitten. Geen nood, alle gebruikers hebben dat gehad, wij ook hier. Niet dat hier experts zitten maar het uitzoeken is als een puzzel. Ach, een ander lost kruiswoordpuzzels op …. Wij werken hier trouwens met Linux Mint mate, eigenlijk de beste overgang van Windows naar Linux. Ik heb ook andere distro’s geprobeerd maar die hebben allemaal hun lastige kantjes. Mocht het hier op het “forum” uit de hand lopen met tekst dan krijg je een link naar een mailadres wat je kan gaan gebruiken. Het is altijd leuk om nieuwe gebruikers aan de gang te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...