Ga naar inhoud

Welke programma's ....?


Aanbevolen berichten

De eerste vraag is hoe oud die is. Als die te oud is voor Windows 10 (wat grootte van harde schijf ruimte betreft en geheugen) kan je gaan denken aan Linux en dan wel Linux Mint mate. Alles om te schrijven is standaard aanwezig na installatie. Veiliger dan dat kan je het niet krijgen. https://www.linuxmint.com/download.php
Link naar reactie
Licentie codes voor Windows zijn zo Windows 8! Als de huidige Windows 10 legitiem is kan je die gewoon een verse installatie geven (zonder stick!). Windows is, om het simpel te zeggen, gekoppeld aan de computer. Gewoon even checken en opnieuw opzetten; Checken: https://tinyurl.com/dkvawu8c Verse installatie: https://tinyurl.com/apnrs5ma Als de huidige versie niet legitiem is heb je twee kansen: Code kopen of Linux installeren.
Link naar reactie
Dan even verder met je vraag welke programma's je nodig hebt. Nou, om een boek te schrijven zou het handig zijn als je een behoorlijke tekstverwerker hebt. Nou kan je natuurlijk gaan betalen voor MS Office, alleen betalen is een vies woord als je goede alternatieven hebt. Het beste alternatief voor MS Office is LibreOffice. Helemaal gratis en veilig! Het enige is dat je, voor je eigen gemak, even wat instellingen moet aanpassen. Maar als je zover bent moet je dat hier nog maar even vragen. Wat veiligheid betreft zou ik dat lekker aan Windows zelf overlaten. Vooral omdat je alleen aan je boek werkt. Dan heb je daaraan voldoende. Uiteraard wel netjes alle updates binnen blijven halen!
Link naar reactie
Mocht iemand die het gaat gebruiken tot hier zijn gekomen: Standaard slaat LibreOffice alles op in zijn eigen ODF-formaat. Hoewel het een redelijk ingeburgerd formaat is blijven er mensen die er niets mee kunnen. Dus dat gaan we aanpassen zodat iedereen de documenten als dat nodig is kan openen. Dit hoef je trouwens maar eenmalig te doen. Het lijkt veel tekst maar dat komt omdat het letterlijk stap voor stap is beschreven. Start LibreOffice Writer Klik op “Extra” Klik op “Opties” Klik op pijltje voor “Laden/Opslaan” Klik op “Algemeen” Aan de rechter kant zie je “Documenttype” met daar weer naast “Tekstdocument en Altijd opslaan als”. Klik op “Tekstdocument en Altijd opslaan als” Afhankelijk wat je zelf wil kies je nu voor Word 97-2003 (*.doc) of Word 2007-365 (*.docx) Verder kan je Excel en Powerpoint ook nog afstellen als je dat wil; Klik op “Tekstdocument” en kies “Werkblad” Afhankelijk wat je zelf wil kies je nu voor Excel 97-2003 (*.doc) of Excel 2007-365 (*.docx) Klik op “Werkblad” en kies “Presentatie” Afhankelijk wat je zelf wil kies je nu voor Powerpoint 97-2003 (*.ppt) of Powerpoint 2007-365 (*.pptx) Klik op “Toepassen” Klik op “Ok”
Link naar reactie
Ik heb toch besloten om Linux te installeren, maar heb hier wat vragen over: - Hoe deinstalleer ik Windows? - Ik kan mijn e-mails (Protonmail) ook gewoon blijven versturen? - Kan ik al mijn Word bestanden converteren naar Linux? - Heb ik nog iets aan OneDrive of heeft Linux zijn eigen cloud? - Op deze labtop zit geen SD card reader! Is dit een probleem? - Mijn Microsoft account kan ik opzeggen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...