Ga naar inhoud

Kun je een inkjetprinter beter op standby laten staan?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag over inkjetprinters. Ik hoorde laatst van een onderhoudsmonteur dat je een inkjetprinter beter continu aan kan laten staan en niet dagelijks uitzetten. Dit omdat bij het een hoeveelheid inkt wordt gebruikt om de printerkop te reinigen en de inktkanalen te spoelen. Dit is volgens die monteur maar één of twee keer per maand echt nodig. Dus wordt er een behoorlijke hoeveelheid inkt nodeloos verbruikt en weggegooid. Het aan laten staan van de printer op stand-by kost nagenoeg geen stroom en is volgens hem voordeliger als het steeds opnieuw opstarten. Eén of twee keer per maand opstarten is ruim voldoende. Is dit wel eens door u onderzocht? Het zou in de huishoudens veel kunnen schelen aan cartridge aanschaf. Ik ben benieuwd.
Link naar reactie
Uit nieuwsgierigheid ben ik even op Google gaan wandelen. Wat een leuke discussies heb je over dit onderwerp! Het blijkt dat het nut afhangt van je printer. Sommige printers houden het zelf bij of er gereinigd moet worden, ook als die uit staat of op stand-by. Ook hangt het er vanaf hoe vaak je print. En al laat je hem op stand-by staan, als de printer vind dat de koppen vuil zijn gaat die aldus nog schoon maken. Zelf ga ik nooit uit van de mening van een persoon maar zoek liever meerdere meningen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...