Ga naar inhoud

Ik heb een MSI moederbord met twee aansluitingen om de CPU te voorzien van stroom?


Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

Het probleem is dat ik maar kabels heb met 2 x 4 pinnen terwijl er op mijn moederbord een aansluiting is voor 8 pinnen en ernaast eentje voor 4 pinnen. Dus bij CPU1 heb ik die 2 x 4 aansluiting gekoppeld maar dan staat de CPU2 zonder stroom. MIjn moederbord werkt, alles werkt eigenlijk, maar moet de CPU2 ook niet voorzien zijn van stroom?
Link naar reactie
  • Oplossing
beide atx (12V) stekkers dienen aangesloten te zijn. de 8pins is de reguliere die elk moederbord wel heeft. en de 4pibs zit er tegenwoordig ook op. https://youtu.be/M-uZcHsOfUY als je beide niet aansluit kan je voor problemen komen te staan betreffende voedingsproblemen. de processor krijgt te weinig spanning waar allerlei fouten door kunnen ontstaan en uiteindelijk een instabiel systeem met bsod's tot gevolg. je kan kiezen om een andere psu te plaatsen met de juiste stekkers, maar er zijn ook verloop stekkers van molex naar de 4pin atx bijvoorbeeld. dan kan je nog blijven werken met de psu en het scheelt behoorlijk wat geld. mvg, Gast
Link naar reactie
Wouter bedankt , wat zeg ik, heel erg bedankt voor deze onderbouwde uitleg. Ik kocht steeds Be-Quiet producten maar nu is het gedaan en dan in het bijzonder hun voedingen die echt speciaal zijn, maar vooral hun service met onbeleefde antwoorden en NOOIT uw problemen helpen oplossen. Dus voor mij voortaan geen Be-Quiet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...