Ga naar inhoud
  • 0

Noodlottig ongeval

FAQman

Vraag

[faqmanvraag=Michel van den Bos]Drie weken geleden is een collega van mij plotseling haar man verloren door een noodlottig ongeval in huis. Zij heeft mij nu gevraagd of ik de virusscanner van haar computer(s) wil updaten. Ik heb getracht haar te helpen, maar we liepen direct tegen een probleem aan. Haar overleden man heeft vier accounts aangemaakt op de computer. Eén voor hemzelf, één voor zijn vrouw en één voor beide dochters. Hij heeft zelf het beheerdersaccount. Om een programma te verwijderen moet men echter de beheerdersrechten hebben en laat nu niemand het wachtwoord van de beheerder weten! Hij heeft dit altijd geheim gehouden, want hij was erg voor veiligheid. Ik weet dat de het beheerdersaccount omzeild kan worden, maar ik weet niet hoe. Op internet wordt over een 'clean install' gesproken, maar dan is mijn collega ook alle bestanden van haar man kwijt. Iets dat ze natuurlijk niet wil! Tevens is er een WiFi-connectieprobleem, maar ook daar kan niemand bij komen wegens beveiliging.[/faqmanvraag]
[faqmanantwoord]Waarschijnlijk gewoon (...) Windows, is het niet? Welnu, daarvoor gebruikt u de tool 'Offline NT Password & Registry Editor' die u op een bootable CD moet branden. Surf daarvoor naar deze webpagina: 'pogostick.net⁄~pnh⁄ntpasswd'. Als u weet wat de account-naam is, dan kunt u daarvan het wachtwoord verwijderen. Daarna kunt u direct en gewoon inloggen. Voor dat WiFi-verhaal moet u het WiFi-basisstation een 'factory reset' geven en dat gaat zeer waarschijnlijk door een resetknop 5 tot 30 seconden ingedrukt te houden. Maar best kans dat als u bent ingelogd als beheerder er via dat account bij WiFi kan worden ingelogd. Dan alhier een tool om lokaal opgeslagen WiFi-wachtwoorden te vinden: 'www.nirsoft.net⁄utils⁄wireless_key.html'.[/faqmanantwoord]
Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...