Ga naar inhoud

Gratis iPad winnen

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=Alfred Rusch]Sinds enige tijd verschijnen er bij mij op diverse internetpagina's regelmatig streepjes onder bepaalde woorden. Als ik die streepjes met de muiscursor aanraak, dan verschijnt er een popup met de mogelijkheid om een gratis iPad te winnen. Daarbij een irritant achtergrondscherm met de verwijzing naar een vragenlijst voor internetonderzoek. Ik heb reeds een volledige scan gedaan met 'SUPERAntiSpyware Free Edition' (= 'www.superantispyware.com'), maar dat heeft niet geholpen. Is mijn webbrowser geïnfecteerd door een virus of is dit een zogenaamde 'Text Enhancer'?[/faqmanvraag]
[faqmanantwoord]Wat u daar noemt is niet echt een virus en spyware is het ook niet. Dat is dan ook de reden waarom dat popup-gedoe er doorheen is geglipt en we spreken overigens over een 'hijack'. Wat u nodig heeft is een anti-malware programma en dan denkt uw FAQman meteen aan 'Malwarebytes' (= 'www.malwarebytes.org')![/faqmanantwoord]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...